عباسعلی باقری روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات تخریب و بازسازی کامل مدرسه حسن ضیائیان در منطقه یک آموزش و پرورش تهران افزود: شهر تهران از لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی نسبت به سایر استان های کشور دارد اما از لحاظ فضاهای آموزشی و تربیتی، در ردیف پنج استان فقیر و محروم کشور است. 

وی اظهار کرد: کلاس های درس فرسوده شهر تهران برای حضور دانش آموزان مناسب نیستند، اما ناگزیر از این کلاس ها استفاده می کنیم. 

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند خیرین در بازسازی و نوسازی مدارس و کلاس های درس شهر تهران، تصریح کرد: میانگین جمعیت دانش آموزان در کلاس های درس تهران بیش از ۳۲ نفر است، از سوی در منطقه یک و روستاهای شمیرانات شاهد فعالیت کلاس درس با جمعیت ۶ تا ۴۳ دانش آموز هستیم که شرایط مطلوبی نیست. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه میانگین جمعیت دانش آموزی کلاس های درس ۲۵ تا ۳۰ نفر باید باشد، گفت: کمبود فضای آموزشی در تهران را با افزایش جمعیت کلاس های درس تا ۳۵ نفر جبران می کنیم. 

وی همچنین با بیان اینکه توسعه هر جامعه به توانمندی و کارایی نیروی انسانی آن جامعه بستگی دارد، اظهار کرد: کشورهایی توسعه یافته، بر روی نیروی انسانی خود سرمایه گذاری کرده اند. 

باقری ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز و اقدامات ارزشمند آنان گفت: برای کمک به کشور و دستیابی به توسعه، انجام هیچ کار خیری به اندازه مدرسه سازی برای تربیت آینده سازان کشور، اثربخش نیست و باید اقداماتی را انجام دهیم که وظیفه تعلیم و تربیت در مدرسه به خوبی انجام شود. 

مدرسه ضیائیان با قدمت بیش از ۵۰ سال در منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران به همت حسن و محمدجواد بذرافشان تخریب و بازسازی خواهد شد. 

مراسم تخریب و بازسازی کامل مدرسه ضیائیان در منطقه یک شهر تهران با حضور محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، حسن و محمدجواد بذرافشان خیران مدرسه ساز مدرسه ضیائیان، حبیب اله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه یک شهر تهران و جمعی از مسئولان، خیران مدرسه ساز و خانواده شهدا در این مدرسه برگزار شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.