به نقل آستک مکزیک، تیم ملی فوتبال ایران باید تابستان آینده در جام جهانی به میدان برود و در گروه B با تیم‌های اسپانیا، مراکش و پرتغال هم‌گروه است.

سایت آستک مکزیک در مورد تیم ملی ایران نوشت: ایران می‌خواهد در تابستان تاریخ‌سازی کند و از مرحله گروهی پا را فراتر بگذارد، همان طور که آنها موفق شدند برای اولین بار در تاریخ دو صعود پیاپی به جام جهانی را تجربه کنند حالا آنها به یک این فکر می‌کنند که برای اولین بار در تاریخ به دور دوم جام جهانی هم راه یابند. آنها به این منظور باید روی درخشش سردار آزمون ۲۲ ساله که در ۳۰ بازی ملی، ۲۲ گل به ثمر رسانده حساب باز کنند.

ایران تاکنون تنها یک برد در جام جهانی داشته که آن هم مربوط به جام جهانی فرانسه و برتری ۲ بر یک برابر آمریکا است. سه تساوی و هشت باخت در کنار تنها برد برابر آمریکا نتیجه عملکرد ایران در جام جهانی بوده است.

ایران تاکنون در رقابت‌های جام جهانی موفق به زدن هفت گل شده است. سهراب بختیاری‌زاده، رضا قوچان‌نژاد،‌ یحیی گل‌محمدی،‌ مهدی مهدوی‌کیا، حسن روشن، حمید استیلی و ایرج دانایی‌فر گلزنان ایران در جام جهانی بودند و البته نتوانستند به تیم ملی‌شان کمک کنند تا از مرحله گروهی به دور حذفی جام جهانی راه یابند.

* بازیکن تاریخی:‌ وقتی نام فوتبال ایران به میان می‌آید همه به یاد علی دایی می‌افتند که در ۱۴۹ بازی ملی موفق به زدن ۱۰۹ گل شد؛ یعنی ۰.۷۳ گل در هر بازی که یک عملکرد فوق‌العاده محسوب می‌شود. او همراه بایرن‌مونیخ قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی را تجربه کرد.

تیم ملی ایران در اولین بازی خود در جام جهانی باید در سن‌پترزبورگ به مصاف تیم ملی مراکش، نماینده آفریقا برود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.