حریت گزارش داد، مقام های رژیم صهیونیستی نسبت به سخنان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که امروز در اعتراض به تصمیم ترامپ برای جا به جایی سفارت واشنگتن در سرزمین های اشغالی به بیت المقدس مطرح کرده بود، واکنش نشان دادند.

در همین راستا، نشریه اسرائیلی هاآرتص از قول یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی که نامی از وی نبرده، آورده است: بیت المقدس برای ۳ هزار سال پایتخت یهودیان بوده و ۷۰ سال است که پایتخت اسرائیل به حساب می آید، خواه اردوغان این را بپذیرد یا نه!

وزیر دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز امروز طی سخنانی همین ادعا را تکرار کرده و از حق حاکمیت یهودیان بر بیت المقدس سخن گفت.

«اسرائیل کاتز» مدعی شد: ما از رئیس جمهور ترکیه دستور نگرفته و تهدیدات وی را نیز به حساب نخواهیم آورد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ حرکتی صحیح تر و بهتر از انجام یک اقدام تاریخی و به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت سه هزار ساله یهودیان و اسرائیل نیست!

لازم به ذکر است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، امروز سه شنبه در پیامی خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خصوص تصمیم برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: بیت المقدس خط قرمز مسلمانان است و اگر انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس انجام شود منجر به قطع روابط دیپلماتیک ترکیه با اسرائیل می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.