اتلتیکو نیاز دارد که چلسی را ببرد و برای صعودش باید امیدوار باشد که رم هم قره‌باغ را نتواند در پایتخت ایتالیا شکست دهد.

اگر اتلتیکو از لیگ قهرمانان کنار برود، ضربه مالی سختی خواهد خورد، به‌ویژه که آنها تازه بهره‌برداری از ورزشگاه ۳۱۰ میلیون یورویی‌شان به نام واندا متروپولیتانو را آغاز کرده‌اند. اگر این‌طور شود، احتمالا این باشگاه مجبور به فروش گریزمان خواهد شد.

اما گریزمان می‌توانست در تابستان هم برود. چندین باشگاه، از جمله منچستریونایتد حاضر بودند مبلغ فسخ قرارداد او که ۱۰۰ میلیون یورو است را بپردازند اما اتلتیکو از خرید بازیکن در تابستان محروم بود و به این ترتیب، گریزمان تصمیم گرفت در این باشگاه بماند. گریزمان در آن هنگام گفت که اگر از اتلتیکو برود کار کثیفی کرده است، چرا که باشگاه نمی‌تواند جانشین او را بخرد. البته هواداران اتلتیکو از او ناراضی هستند که در گفت‌وگو با نشریه‌های فرانسوی، مرتبا از رئال مادرید و بارسلونا حرف می‌زند.

گریزمان در کتاب زندگی‌نامه‌اش نوشته: «ماه‌هاست که اسم من را کنار اسم منچستریونایتد می‌آورند. رسانه‌های انگلیسی گفته‌اند که آنها حاضرند ۱۰۰ میلیون یورو، مبلغ فسخ قرارداد من را بپردازند. من نمی‌خواهم وقتم را برای تکذیب این خبرها تلف کنم. هر چقدر هم که تکرار کنم در اتلتیکو راضی‌ام و مربی و هم‌تیمی‌های فوق‌العاده‌ای دارم، آنها مرتبا از من درباره آینده می‌پرسند. در رئال سوسیه‌داد که بودم، لحظه‌ای فرا رسید که حس کردم باید به جایی بروم که پیشرفتم ادامه پیدا کند. این اتفاق در اتلتیکو مادرید نیفتاده است اما با این حال هیچ چیزی را رد نمی‌کنم.»

هنگامی که گریزمان در شهرآورد مادرید تعویض شد، تماشاگران او را هو کردند. در آن هنگام گریزمان هشت بازی بود که گل نزده بود، و با توجه به اینکه اتلتیکو بازیکن ذخیره مناسبی برای گریزمان ندارد، شانس صعود آنها با شکست مقابل چلسی و دو تساوی با قره‌باغ بسیار کمرنگ شد. سیمئونه در آن هنگام گفت: «من تا مرگ پای او می‌ایستم. البته تا زمانی که او در خانواده من باشد.»

اما در ده روز گذشته، او بخشیده شده، به‌ویژه که در برد مقابل رم با یک ضربه آکروباتیک تماشایی دروازه حریف را باز کرد. اتلتیکو اکنون چهار بازی پیاپی است که پیروز می‌شود و به‌صورت میانگین سه گل در هر بازی می‌زند. آنها در ۱۰ بازی پیش از این، دو برد داشتند و تنها ۷ گل زده بودند.

گریزمان پس از گل پیروزی‌بخش مقابل سوسیه‌داد، که چهارمین گل او در سه بازی اخیر بود، به آغوش سیمئونه رفت، حرکتی که نشان می‌دهد او بار دیگر جایگاه محکمی در این تیم پیدا کرده است.

یکی از بهترین شب‌های سیمئونه، زمانی رقم خورد که اتلتیکو در استمفورد بریج، چلسی ژوزه مورینیو را سه بر یک برد و در نهایت به فینال لیگ قهرمانان راه یافت. اگر اتلتیکو چنین نمایشی را تکرار نکند و اگر قره‌باغ به کمک این تیم نیاید، شاید این بازی آغاز خداحافظی طولانی گریزمان از اتلتیکو باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.