خودرو اوروس ۶۵۰ اسب بخار توربوشارژ V۸ است که موجب می شود این خودرو هر ساعت تا ۱۹۰ مایل سرعت بگیرد. انتظار می رود علاوه بر دستیابی به سرعت باورنکردنی، این شاسی بلند ۲۰۰ هزار دلاری برند ایتالیایی که به ساخت اتوموبیل های گران قیمت و طراحی های فوق العاده معروف است را متحول کند. شاسی بلند موسوم به لامبورگینی اوروس، اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن در سال ۲۰۱۲  به علاقمندان خودروهای لامبورگینی معرفی شد.

پیش بینی می شود که در سال ۲۰۱۹ که اولین سال فروش این خودرو محسوب می شود ۷ هزار خودرو فروش رود. پیشتر این شرکت شاسی بلند LMoo۲ را که بیشتر شبیه به هامر آمریکایی بود تا یک شاسی بلند لوکس در اواخر دهه ۱۹۸۰  میلادی به بازار عرضه کرد. این خودرو تنها ۳۰۰ دستگاه از آن ساخته شد و فروش چندانی در بازار نداشت.

مدل نهایی اوروس شباهت‌ های بسیاری با مدل مفهومی معرفی‌ شده در سال ۲۰۱۲ دارد. با نگاهی به جلوپنجره‌ی بزرگ، چراغ‌ های جلوی باریک و تزئینات بدنه می‌ توان اوروس را یک شاسی‌بلند منحصربه فرد خطاب کرد. داستان سرایی متفاوت طراحی اوروس، در مشخصات فنی آن نیز ادامه دارد. اوروس با وزن ۲۱۵۴ کیلوگرم، یکی از سنگین‌ترین خودروهای مدرن محسوب می‌ شود؛ بر اساس ادعای مقامات لامبورگینی، شاسی بلند این شرکت، بزرگ‌ ترین ترمزهای دنیا را دارد.

از طرف دیگر شرکت لامبورگینی ایتالیا در سال ۱۹۹۸  توسط شرکت‌ آئودی آلمان خریداری شده است. 

موازی با لامبورگینی، پورش نیز چنین مسیری را طی کرد. در سال ۲۰۰۲ پورش خودوی شاسی بلند به نام کاین را معرفی کرد. اما به نظر می رسد که این شاسی بلند لامبورگینی بین مشتریان این برند اعتبار دیگری پیدا کند. اولین نمونه‌ های تولیدی از شاسی‌ بلند اوروس که در کارخانه‌ لامبورگینی واقع در کومونه‌ سانتاگاتا بولونیزه ایتالیا ساخته می‌شود، در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهند شد.

 

منبع: سی ان ان مانی

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.