روسیا الیوم گزارش داد، کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره این چهار تماس تلفنی جداگانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، ترامپ بار دیگر در این گفتگوهای تلفنی بر قصد خود برای خارج کردن مذاکرات صلح فلسطین-اسرائیل از این حالت "رکود" و لزوم حمایت از این مذاکرات تاکید کرد.

طبق بیانیه کاخ سفید، ترامپ در ادامه بر لزوم همکاری‌های دوجانبه با هر دو طرف جهت پیشبرد تلاش‌هایی که با هدف حمایت از صلح در منطقه صورت می‌گیرد، تاکید کرد.

در ادامه بیانیه کاخ سفید آمده است، طرف‌ها در این تماس‌های تلفنی تصمیمات احتمالی درباره مساله قدس را بررسی کردند.

برخی منابع رسمی عربی پیشتر اعلام کرده بودند که ترامپ تماس‌های تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، عبدالله دوم، پادشاه اردن و محمد ششم، پادشاه مراکش داشته و آنها را در جریان تصمیمش برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس قرار داده است، برخی گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از این هستند که وی این موضوع را با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در میان گذاشته است.

نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت، عباس از برخی رهبران کشورهای جهان از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواسته مانع از اجرای طرح ترامپ برای انتقال سفارت به قدس شوند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد، ترامپ موضعگیری خود در مورد این مساله را امروز (چهارشنبه) اعلام خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.