روسیا الیوم گزارش داد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی به رهبران کشورها و سازمان‌های عربی و اسلامی تاکید کرد، مردم فلسطین هرگز اجازه نخواهند داد که این توطئه علیه قدس ادامه داشته باشد.

وی گفت: عرصه برای گزینه‌های مردم فلسطین برای دفاع از خاک و مقدسات خود باز خواهد بود.

این مقام فلسطینی گفت، برنامه‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره قدس چالشی جدی برای همه منشورها و عرف‌های بین‌المللی به وجود می‌آورد و احساسات ملت‌های عربی و اسلامی را تحریک کرده و جرقه خشمی را علیه رژیم اشغال‌گر منفجر می‌کند.

وی افزود، انتقال سفارت آمریکا به قدس چتر حمایتی را برای دولت تندروی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به وجود می‌آورد تا وی طرح‌های جنایت‌کارانه خود را در راستای یهودی سازی قدس اجرایی کند.

هنیه از کشورهای عربی و اسلامی نیز خواست علیه مواضع دولت آمریکا متحد شوند.

وی همچنین روز سه شنبه، در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به بررسی تصمیم آمریکا درباره قدس پرداخت. عباس در این تماس تهدید کرد، در صورتی که قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شود، تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد کرد.

در این راستا، ترامپ عباس را در جریان تصمیم خود برای انتقال سفارت ایالت متحده از تل‌آویو به قدس قرار داد.

نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، عباس هم نسبت به خطر پیامدهای تصمیم‌های این چنینی بر روند صلح، امنیت و ثبات در منطقه و جهان هشدار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.