این بانک آمریکایی پیش‌بینی قیمت برای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و همچنین گرید جهانی برنت را بالا برد و اعلام کرد اوپک و متحدانش پایبندی قوی‌تر از حد انتظاری برای تمدید محدودیت تولیدشان در نشست هفته گذشته این سازمان نشان دادند.

گلدمن پیش‌بینی خود از قیمت وست تگزاس اینترمدیت برای سال ۲۰۱۸ را از ۵۵ به ۵۷.۵۰ دلار و نفت برنت را از ۵۸ به ۶۲ دلار در هر بشکه بالا برد. همچنین دورنمای قیمت برنت برای سال ۲۰۱۹ را از ۵۸ به ۵۹.۵۰ دلار و برای سال ۲۰۲۰ را از ۵۳ دلار به ۵۴.۵۰ دلار افزایش داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پیش‌بینی این بانک بر خلاف سیتی گروپ است که نسبت به قیمت ها موضع بدبینانه داشته و پیش‌بینی کرده که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، کانادا، برزیل، روسیه و آمریکا به دنبال افزودن میزان عرضه خود خواهند بود. در حالی که گلدمن ساکس بر این باور است که اوپک و روسیه به طور کامل به توافق تولیدشان پایبند خواهند ماند اما در عین حال هشدار داده که شیل و سایر تولیدکنندگان تا سال ۲۰۱۹ به قیمت‌های بالاتر و واکنش نشان خواهند داد.

اوپک و متحدان است به منظور پایین بردن ذخایر جهانی هفته گذشته موافقت کردند محدودیت تولید را تا پایان سال میلادی آینده ادامه دهند. گلدمن ساکس اکنون پیش‌بینی می‌کند پایبندی کامل به توافق به مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کند. این بانک پیش‌بینی خود از میزان تولید نفت اوپک و روسیه در سال میلادی آینده را به میزان ۳۵۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۴۴.۳ میلیون بشکه در روز تخمین زد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.