رویترز گزارش داد، گیلعاد اردان وزیر امنیت عمومی اسرائیل امروز چهارشنبه در سخنانی گفت: اینکه آمریکا شهر بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد، برای اسرائیل مهم خواهد بود، حتی اگر انتقال سفارت آمریکا به این شهر با تاخیر روبرو شود.

وی در جمع خبرنگاران در شهر بروکسل افزود: اعلامیه به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، برای ما بسیار مهم است، ولی ما این اقدام را به مثابه منعکس کننده چیزی که بر روی زمین در واقعیت در حال اتفاق است، در نظر می گیریم، نه تغییر دهنده بازی. در واقعیت، چیزی تغییر نمی کند.

وزیر امنیت عمومی اسرائیل در ادامه اظهار داشت: ما تصور نمی کنیم که این اقدام بهانه‌ای برای موج جدیدی از خشونت باشد و ما واهمه و هراسی از این نداریم.

پیش بینی می شود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ساعت 18 امروز به وقت گرینویچ رسما شهر بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال گذشته وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را داده بود ولی وی در ژوئن گذشته این اقدام را برای اجتناب از تشدید تنش در منطقه به تعویق انداخت.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز امروز چهارشنبه اعلام کرد که در آستانه به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در قدس و کرانه باختری حالت آماده‌باش فوق العاده اعلام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.