تارنمای خبری مغربی «هسپرس» نوشت؛ «ناصر بوریطه» وزیر امور خارجه مغرب بنا بر توصیه محمد ششم شاه این کشور، «استیوانی مایلی » کاردار سفارت آمریکا را در رباط فراخواند و پیام شاه مغرب را برای رئیس جمهوری آمریکا، تحویل وی داد.

این پایگاه خبری افزود: شاه مغرب در این پیام بر محوری بودن مساله قدس و مخالفت با هرگونه تغییر در وضعیت بیت المقدس تاکید کرده و احترام گذاشتن به آن و همچنین حفظ هویت تاریخی این شهر را ضروری دانسته است.

وزیر امور خارجه مغرب، همزمان با احضار کاردار سفارت آمریکا، سفیران روسیه، چین، فرانسه و انگلیس را نیز به عنوان کشورهای عضو دائم شورای امنیت همراه با سفیر فلسطین احضار کرده بود و این پیام را در حضور آنان، تحویل کاردار آمریکا داد. 

وزیر امور خارجه مغرب با بیان اینکه شاه این کشور پیامی نیز برای «آنتونیو گوترش »دبیر کل سازمان ملل متحد در این خصوص ارسال کرده است، از کشورهای عضو شورای امنیت خواست به وظایف خود برای حفط وضعیت حقوقی و سیاسی بیت المقدس عمل کرده و مانع از بروز درگیری هایی در منطقه و به خطر افتادن ثبات آن شوند.

وزیر امور خارجه مغرب در ادامه بر حمایت کشورش از مردم فلسطین و همبستگی با آنها برای دستیابی به حقوق قانونی این ملت تاکید کرد و گفت که رباط بنا بر توصیه مستقیم پادشاه این کشور و در چارچوب هماهنگی های مستمر با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی ، اوضاع و تحولات فلسطین را به صورت دقیق و کامل، رصد می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.