دیدارهای هفته آخر لیگ قهرمانان در چهار گروه دوم امشب از ساعت ۲۳:۱۵ آغاز شده و در ادامه نتایج زنده آن را مشاهده می‌کنید:

گروه E
ماریبور یک - سویا صفر 
گل:تاوارز (10) 

لیورپول ۳ - اسپارتاک صفر

گل: کوتینیو(پنالتی -۴)  (۱۵) و  فیرمینو (۱۹)

 
گروه F
فاینورد صفر  - ناپولی یک 
گل:  زیلنسکی (۲)
 
شاختار یک - منچسترسیتی صفر
گل:برنارد (۲۶)
 
 
گروه G
لایپزیش  صفر - بشیکتاش یک 
گل:نگردو(پنالتی- 10)
 
پورتو یک - موناکو صفر
گل:ویسنته ابوبکر (9) 
 
گروه H
رئال‌مادرید 2 - دورتموند صفر
گل:مایورال (9) و رونالدو (13)
 
تاتنهام یک - آپوئل نیکوزیا
گل:یورنته (۲۲)

 

وضعیت چهار گروه دوم لیگ قهرمانان اروپا پیش از پایان رقابت‌های امشب به شرح زیر است:

 

گروه E: جنگ سه جانبه بر سر صعود

لیورپول، سویا و اسپارتاک مسکو. هر سه تیم شانس صعود و حذف شدن را باهم دارند. ماریبور 2 امتیازی تنها تیمی است که با خیال راحت در هفته پایانی به میدان خواهد آمد.

لیورپول 9 امتیازی در خانه به مصاف تیم سوم یعنی اسپارتاک می رود. تیم مسکویی مه 6 امتیاز اندوخته دارد می تواند با شکست تیم کلوپ جای این تیم را بگیرد و بدون احتساب دیگر مسابقه راهی مرحله بعد شود. البته که آنها شانس کمتری از تیم کلوپ خواهند داشت. لیورپول با یک تساوی هم می تواند جواز صعود خود را امضا کند اما برای سرگروهی و حفظ صدرنشین نیاز به شکست حریف خود دارند.

دیگر مسابقه این گروه بین ماریبور و سویا خواهد بود. به نظر شاگردان بریتزو برای سرمربی خود هم که شده کار سختی برای شکست دادن نماینده اسلوونی ندارند. آنها هم اکنون با 8 امتیاز تیم دوم جدول رده بندی هستند.

e

 

گروه F: صدرنشین سری آ در آستانه حذف

من سیتی با فاصله صعد خود به عنوان تیم نخست را قطعی کرده است. آنها به همراه پاریسن ژرمن تنها تیمهایی هستند که یک امتیاز هم از دست نداده اند. شاگردان گواردیولا در هفته پایانی در اوکراین به مصاف شاختار دونتسک می روند. تیم اوکراینی با یک تساوی در خانه هم می تواند صعود خود به دور بعد به عنوان تیم دوم را قطعی کند.

با این حال کیلومترها آنطرف تر در ایتالیا و شهر ناپل، شاگردان مائوریتسیو ساری دل بسته به پیروزی دوباره سیتیزن ها هستند. آنها اگر بتوانند درهلند، فاینورد صفر امتیازی را شکست دهند و شاختار در خانه خود به تیم گواردیولا ببازد می توانند به عنوان تیم دوم به یک هشتم نهایی صعود کنند. در غیر این صورت راهی لیگ اروپا می شوند.

f

 

گروه G: همه نگاه‌ها به پورتو و لایپزیش

هیچ کس تصور نمی کرد تیم سنول گونش بتواند در فاصله یک هفته تا پایان مرحله گروهی به عنوان سرگروه صعود خود را قطعی کند اما بشیکتاش در حضور پورتو،لایپزیش و موناکو موفق به صدرنشینی شد. رقابت اصلی صعود به عنوان سهمیه دوم این گروه بین دو تیم پورتو و لایپزیش خواهد بود. دو تیم 7 امتیازی که یکی از آنها راهی یک هشتم می شود و دیگری به لیگ اروپا تبعید می شود.

پورتو باید در خانه به مصاف تیم دو امتیازی و قعرنشین موناکو برود  و لایپزیش در خانه رو در روی تیم از پیش صعود کرده بشیکتاش قرار بگیرد. تفاضل گل پورتو نسبت به لایپزیش دو تا بهتر است و همین می تواند شانس آنها را برای موفقیت بیشتر کند.

g

 

گروه H: زنبورها به دنبال اعاده حیثیت در برنابئو

شاید در ابتدا خیلی ها گمان می کردند تکلیف صعود کننده های این گروه به روز آخر کشیده شود اما اینطور نشد. نه دورتموند آن زهر همیشگی را داشت و نه تاتنهام پوچتینو آنم تیم آرام لیگ قهرمانان بود. سفیدهای لندنی هم اکنون با 13 امتیاز صدرنشین گروه آخر است و در شب آخر بازی ها باید در خانه مقابل تیم دو امتیازی آپوئل برود. کردان پوچتینو با یک امتیاز هم می توانند صدرنشینی خود را قطعی کنند.

در دیگر مسابقه این گروه رئال مادرید 10 امتیازی هم باید رو در روی دورتموند دو امتیازی قرار بگیرد. شاگردان پیتر بوش به دنبال این هستند تا حداقل سهمیه لیگ اروپا را برای خود نگه دارند و پایین تر از آپوئل نباشند. در این مسابقه هر دو تیم برای حیثیت خود به میدان خواهند رفت.

h

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.