عزت‌الله ضرغامی در مراسم گرامیداشت سالروز ۱۶ آذرماه که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: متأسفانه در کشور ما وقتی مسئولی بر سر کار می‌آید کارنامه ننگین و سیاه از مسئول قبلی خود ارائه می‌دهد که این کار موجب می‌شود هر کار خوبی که انجام شده، به حاشیه برود. کسانی که کارنامه جمهوری اسلامی را سیاه نشان می‌دهند، قطعاً ضد انقلاب هستند و کاری ضد انقلابی انجام می‌دهند.

وی معتقد است: باندهای بزرگ قدرت و ثروت در حال اداره کشور هستند و آن وقت افرادی که دم از آزادی می‌زنند اگر تعدادی جوان بخواهند یک کار تولیدی انجام دهند به آنها آزادی نمی‌دهند و در اولین جا که بخواهند ورود کنند یکصد مانع جلوی پای‌شان سبز می‌شود. 

وی افزود: اگر امروز حرف از امر به معروف می‌زنیم لازمه‌اش نظارت عمومی است؛ چراکه هزاران منکر بر زمین مانده و هیچ کس راجع به آنها حرف نمی‌زند و برخی نیز انتقاد از دستگاه قضایی را معادل انتقاد از کل نظام می‌دانند در حالی که اگر کسی حرف‌های نامربوط و خلاف زده باید به وی پاسخ داد.

ضرغامی تأکید کرد: ما به کجا می‌رویم؟ اگر دستگاه قضایی ما مشکل دارد، ضمن احترام به همه قضات، اگر عده‌ای به صراحت برخی آسیب‌ها را می‌گویند و انتقادات را مطرح می‌کنند نباید نگران باشند از این که فوراً احضاریه برایشان می‌رود و تا به خود بیایند چند سال برایشان زندان و حبس بریده‌اند. وی تأکید کرد: اگر در دستگاه قضایی ما مشکل وجود دارد، باید راحت بتوانیم آن را به زبان بیاوریم. کسانی که انتقاد از قوه‌ قضائیه را معادل انتقاد از کل نظام می‌دانند حتماً روش و کارشان نادرست است. چه کسی گفته که قوه قضائیه معادل کل نظام است؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.