"میخائیل گورباچف" آخرین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سابق و سیاستمدار برجسته روس معتقد است که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری کنونی روسیه، رهبری است که بطور کامل شایستگی حمایت مردم این کشور را دارد و باید این مسئله را در نظر گرفته و روی آن متمرکز شد.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در جریان دیدار خود با کارگران کارخانه «گ.ا.ز» (کارخانه اتومبیل سازی دولتی روسیه) در "نیژنی نوگوراد" اعلام کرد که نامزد پست ریاست جمهوری آینده فدراسیون روسیه خواهد شد. این انتخابات قرار است در ماه مارس سال ۲۰۱۸ برگزار شود.

گورباچف در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» در مورد این تصمیم پوتین، یادآور شد: «وضعیت به این گونه است که روسیه در حال حاضر با مشکلات زیادی، چه در داخل و چه در سطح بین المللی مواجه است. به همین دلیل هم مردم روسیه مسلما مایل هستند تا در این رابطه اطمینان کامل داشته و در تصمیم گیری هیچ عجله ای به خرج ندهند. البته این یک واقعیت است که ولادیمیر پوتین رهبری است که شایسته حمایت کامل ملت است و باید این مسئله را در نظر داشت و من فکر می کنم که باید روی این تمایل مردم روسیه متمرکز شد.»

این سیاستمدار کهنه کار افزود: «مردم روسیه در شرایط نه چندان ساده ای زندگی می کنند و با مشکلات زیادی مواجه هستند و وضعیت به گونه ای است که باید شناخت زیادی داشت، مسائل زیادی را حل نمود و کشور را از بسیاری از بن بستها خارج نمود.»

گورباچوف با یادآوری اینکه چند سال گذشته بارها موضوع جایگزین کردن ولادیمیر پوتین در پست ریاست جمهوری مطرح شده است، گفت: «من شاهد هستم که او اصلا فرد ساده ای نیست و در قبال مشکلات در روسیه با مسئولیت پذیری بالایی برخورد می کند. البته باید نظرات و دیدگاههای روشنفکران، کارگران و شهروندان ساده جامعه را باهم در نظر گرفت و لازم است تا یک فصل دیگر به او این فرصت را داد تا به مسئولیت ریاست جمهوری خود ادامه دهد.»  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.