ابوالفضل حسن بیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای تغییر سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی بیان کرد: امروز در جهان شاهد هستیم که نظم نوین جهانی به شکل دیگری ظهور کرده و قواعد بازی در سطح بین الملل تغییر یافته است. دیگر گذشت زمانی که آمریکا به عنوان ابرقدرت و شعار تک قطبی در هر نقطه از جهان که اراده می کرد، دیگران تسلیم او می‌شدند. امروز مقاومت به عنوان یک قدرت بلامنازعه در منطقه ظهور کرده است و مشاهده کردیم که در جریان جنگ با داعش در سوریه و عراق، این مقاومت بود که پیروز شد و آمریکایی‌ها شکست خوردند.

وی در ادامه گفت: امام صادق (ع) فرمودند: «خداوند دشمنان اسلام را از احمق‌ها آفریده است.» لذا با این اقدام ترامپ، امروز فردی احمق‌تر از ترامپ روی کره زمین وجود ندارد؛ کسی که تابع آقای نتانیاهو باشد که او خودش هم یک دیوانه‌ای است. بدین معنی که اگر ترامپ از اقدامی که انجام داده عقب نشینی نکند، تبدیل به انتفاضه خواهد شد و این انتفاضه تنها برای ملت فلسطین نیست، بلکه با سرنوشت مسلمانان و قدرت مقاومت در منطقه گره می خورد.

وی افزود: ما امروز شاهدیم که تمام کشورهای مسلمان، به جز عربستان سعودی با یکدیگر متحد هستند. لذا امروز اکثر کشورهای اسلامی موضعشان نسبت به اقدام ترامپ منفی و مقابله به مثل است به جز عربستان سعودی. حتی ما امروز پالس‌هایی را از دولت امارات که در حال حاضر در کنار عربستان سعودی در یمن حضور دارد، داریم که می‌گویند محمد بن سلمان شبیه به صدام است و اگر محمد بن سلمان در یمن به پیروزی برسد قطعا نوبت ما خواهد رسید. همین پالس‌ها را از سوی کویت و بحرین و قطر نیز داریم که اگر عربستان سعودی در یمن پیروز شود، ما نیز مورد هجمه بن سلمان قرار خواهیم گرفت که قصد دارد همه کشورها را به سلطه خودش در بیاورد؛ لذا امروز اکثر کشورهای مسلمان با یکدیگر متحد هستند؛ البته بعضی از کشورها هم تحت فشار آمریکا و عربستان سعودی قرار دارند و ما آنها را درک می‌کنیم؛ زیرا در ملاقات‌هایی که با مقامات عالی رتبه این کشور ها داریم به ما می‌گویند که ایران یک کشور قدرتمند است که مستقیم ۴۰ سال در مقابل آمریکایی‌ها ایستاده است، ولی کشور ما این توان را ندارد و گاهی اوقات مجبور به تقیه و رعایت برخی ملاحظات می‌شویم؛ چرا که از آمریکا و عربستان سعودی می‌ترسیم چون توان نابودی ما را دارند.

بیگی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: استحضار داریم که کشور عربستان سعودی غلام حلقه به دوش آمریکایی‌ها شده است و در جریان داعش همه هزینه‌های این جریان تروریستی را عربستان پرداخت می‌کرد. خوشبختانه این جریان تروریستی با همت جبهه مقاومت و کشورهای منطقه سرکوب شد و از بین رفت؛ لذا نقشه‌های آمریکا بر آب شد و از بین رفت و الان آمریکا به شدت عصبانی است و تلاش می‌کند مجددا از طریق دیگری در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه آتش افروزد. در رابطه با مسئله فلسطین عربستان سعودی متحد استراتژیک اسرائیل است.

وی افزود: در گذشته این اتحاد را پنهان می‌کرد ولی اخیرا با توجه به شرایط وخیمی که برای آمریکایی‌ها در منطقه به وجود آمده، دیگر عربستان سعودی موضع خود را با کمال تاسف رو کرده و برخورد خصمانه خود را نسبت به مردم فلسطین و یمن نشان می‌دهد. مقام معظم رهبری نیز باتوجه به شرایط کشور ما و قانون اساسی و هم چنین کتاب آسمانی ما یعنی قرآن، وظیفه خودش می‌داند که همه کشور ها را نصیحت کند و به آن ها اعلام کند که از این اقدامات دست بردارند. در گذشته نیز چنین وضعیتی وجود داشت که بعضی از کشورها به داعش کمک می کردند و در آن زمان هم مقام معظم رهبری به آن ها نصیحت کرد که از این اقدام خود دست بردارند چراکه اگر داعش باقی بماند، همه کشور ها اسلامی را تخریب می کند و کشتار زیادی به بار خواهد آورد.

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: اخیرا عربستان سعودی با توجه به اختلافاتی که در بین خاندان آل سعود و فرزندان عبدالله و فهد و هم چنین برخی از بزرگان و ریش سفیدان آل سعود شکل گرفته، در شرایط سختی قرار دارد. لذا در تلاش است که مسائل داخلی خودش را به خارج انتقال دهد تا بدین ترتیب بتواند مقابله بیشتری در برابر خاندان آل سعود داشته باشد؛ لذا در مسئله یمن هم ما شاهدیم که عربستان سعودی دارد اوامر آمریکایی‌ها را اجرا می‌کند و با کمک اسرائیل این اقدامات را انجام می‌دهد.

بیگی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ادعای دشمنان اسلام را در رابطه با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ناشی از ناتوانی و عجز آنها دانستند و فرمودند که دنیای اسلام بلاشک در مقابل این توطئه می‌ایستد؛ بیان کرد: از آنجا که در ماه‌های گذشته مقاومت توانست با قدرت اظهار وجود کند و داعش را در منطقه نابود کرد و نقشه‌های آمریکا، نقشه بر آب شد؛ اکنون آمریکایی ها مخصوصا ترامپ سراسیمه برای نجات اسرائیل تلاش می کند و درصدد است جنگ روانی در سطح بین الملل و منطقه به وجود آورد.

وی افزود: در همین راستا با وجود اینکه همه کشورها و حتی سازمان ملل و اروپایی‌ها و هم‌پیمانان ترامپ نیز با انجام این کار از گذشته مخالفت کردند، اما ترامپ تحت الشعاع لابی صهیونیستی در آمریکا دست به این اقدام زده است. امروز شرایط آمریکا هم به شدت وخیم است چراکه هفت ایالت اعلام کرده‌اند که می‌خواهند مستقل شوند. ایالات متحده آمریکا در حال فروپاشی است. ترامپ نیز می‌خواهد اذهان عمومی آمریکا را مقداری تغییر دهد و هم به شعار های دروغی که در زمان انتخابات بیان کرده بود، به نوعی پاسخ دهد.

بیگی در خاتمه اضافه کرد: در حال حاضر افکار عمومی در آمریکا نسبت به ترامپ به شدت موضع گیری دارد؛ از طرفی داعش نیز از بین رفته است و همه ملت‌ها و امت‌ها به فکر این هستند که قدس شریف را آزاد کنند و اسرائیل را سرجای خود بنشانند. اسرائیل سرزمینی ندارد جز مقداری ملک که از مردم فلسطین خریداری کرده است و به بخش اعظمی از سرزمین‌ها نیز تجاوز کرده است. مقام معظم رهبری نیز به خاطر مردم آمریکا و هم دوستی از منظر قرآن در این بخش آنها را نصیحت کرده است ولی ما یقین داریم که در این برهه از زمان اقدامی که ترامپ انجام داده است، نتیجه‌اش انهدام اسرائیل خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.