«سرگئی رادسکوی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد نظامیان این کشور مأموریت شکست داعش در سوریه را به اتمام رسانده‌اند و امروز دیگر هیچ منطقه مسکونی در این کشور تحت کنترل داعش نیست.

رادسکوی در اظهاراتی که اسپوتنیک آن را منعکس کرده گفت: «وظیفه نابودی شبه‌نظامیان داعش در سوریه توسط نیروهای مسلح سوریه تکمیل شده است.»

خبرگزاری رویترز هم اظهارات این مقام نظامی روس را اینطور بازتاب داده است: «مرحله نهایی شکست تروریست‌ها با اعزام بی‌سابقه نیروی هوایی روسیه همراه شد.»

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت که ظرف یک ماه گذشته شهر ابوکمال و تعدادی از واحد مسکونی در کرانه غربی رود فرات آزاد شده‌اند. 

وی اضافه کرد که نظامیان روسیه در سوریه اکنون تمرکز خود را بر حفظ آتش‌بس و بازگرداندن زندگی صلح‌آمیز به این مناطق معطوف خواهند کرد. 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم روز گذشته اعلام کرد سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور او را از نابودی داعش در دو سوی فرات در سوریه مطلع کرده است.

آقای پوتین گفت  شویگو پیروزی کامل بر تروریست‌های داعش در کرانه‌های شرقی و غربی رود فرات در سوریه را به وی اعلام کرده است. 

وی گفت: «برخی کانون‌های پراکنده برای مقاومت تروریست‌ها هنوز باقی مانده‌اند اما در کل، مأموریت نظامی روسیه در این برهه زمانی و در این منطقه به پایان رسیده است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.