فرصتی دست داد تا با این بازیگر مطرح کشورمان که نوه‌اش (آدام همتی) بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس است گفت‌وگویی در مورد شرایط این روز‌های فوتبال کشورمان داشته باشیم.

سعید راد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در مورد وضعیت پرسپولیس، قرعه تیم ملی در جام جهانی، وضعیت استقلال و ... صحبت‌هایی انجام داد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

*پرسپولیس در بهترین شرایط ممکن به سر می‌برد.

پرسپولیس همیشه صدر جدول بوده و افتخار آفرینی کرده. شما اگر مصاحبه من را با رسانه‌ها که هفته پنجم انجام دادم بخوانید می‌بینید که من همان موقع گفتم پرسپولیس نیم‌فصل را با ۵ امتیاز اختلاف و فصل را با ۱۵ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم تمام می‌کند.

*پس شما انتظار چنین عملکردی را از پرسپولیس داشتید؟

بله، برانکو مربی است که اخلاق بازی و اخلاق تیمی را به پرسپولیس آورده.

*بازی پرسپولیس و سپیدرود را دیدید؟

مگر می‌شود ندیده باشم فقط برایم جای سوال دارد که چرا بازی در زمین چمن مصنوعی برگزار شد. در شهری که شهر باران است چرا نباید ۱۰ زمین چمن طبیعی خوب باشد؟ ما مملک پولداری هستیم پس چرا چند زمین چمن درست و حسابی نداریم؟ متاسفانه رسانه‌ها هم باید و شاید به این موضوع نمی‌پردازند. من ندیدم و نشنیدم که رسانه‌های ورزشی به صورت خاص این مسئله را از زبان خودشان بیان کنند. اگر یک نفر در همین بازی پرسپولیس و سپیدرود روی این چمن مصنوعی مصدوم می‌شد چه می‌کردیم؟ ما ادعای حرفه‌ای‌گری داریم، اما ساده‌ترین امکانات هم نداریم.

*در مورد قرعه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا چه نظری دارید؟

قرعه خوبی است، البته مگر سال گذشته که پرسپولیس در مرحله گروهی قرعه سختی داشت به دور بعد صعود نکرد و به جمع ۴ تیم نهایی نرفت؟ نمی‌دانم چرا منتظریم همیشه قرعه ساده به ما بخورد.

*این روز‌ها بحث تمدید قرارداد برانکو با پرسپولیس به دغدغه اصلی مدیران باشگاه و هواداران تبدیل شده.

شک نکنید تمدید قرارداد با برانکو از نان شب هم واجب‌تر است. یک درصد هم نباید تمدید قرارداد با برانکو به، اما و اگر بکشد. اگر برانکو در پرسپولیس نماند فوتبال باشگاهی ما ضرر می‌کند نه پرسپولیس. برانکو کاری کرده که پرسپولیس به همان تیم قدرتمند گذشته تبدیل شده است. پرسپولیس بدون برانکو اصلا جور در نمی‌آید. از نظر من عدم تمدید قرارداد با برانکو یک شوخی بی مزه و بزرگ است. برانکو بار تیم را به دوش می‌کشد و به جوان‌ها میدان می‌دهد، همین جوان‌ها می‌توانند سال‌های بعد ستاره‌های پرسپولیس باشند و بدرخشند. 

*در مورد استقلال هم صحبت می‌کنید؟

استقلال اول فصل بد بسته شده و چوب همین موضوع را هم می‌خورد. جای استقلال اینجا نیست، استقلال و پرسپولیس باید قدرتمند کلفت باشند. فکر می‌کنم استقلال هم در آینده شرایط بهتری پیدا می‌کند.

*حتما از قرعه تیم ملی در جام جهانی اطلاع دارید، در این مورد هم نظرتان را می‌گویید؟

صددرصد قرعه خوبی نصیب ما شده. ما با تیم‌هایی همگروه شدیم که سازماندهی فوق‌العاده‌ای دارند. اگر بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی در نظر بگیرند می‌توانیم بهتر از این شویم. 

*به نظر شما شانسی برای صعود به دور دوم جام جهانی داریم؟

مسئله شانس نیست، مسئله این است که در جام جهانی فوتبال ایران را مطرح کنیم. شما ببنید ایتالیا و هلند در جام جهانی نیستند، اما ما حضور داریم، پس باید از این موضوع استفاده کنیم. 

*اما خیلی‌ها اعتقاد دارند ما در روسیه زنگ تفریح هستیم.

این واژه‌ای است که شما ژورنالیست‌ها درست می‌کنید. مگر می‌شود تیمی که به جام جهانی رفته زنگ تفریح باشد؟ خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا هم بوده‌اند که هر ۳ بازی خود را در جام جهانی باخته‌اند. این حرف خوبی نیست. ما با برگزاری بازی‌های دوستانه خوب می‌توانیم در روسیه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

*و مسئله بزرگ در مورد تیم ملی، کارلوس کی‌روش است.

بد است که هنوز باید ببنیم کی‌روش می‌ماند یا نه! ما هنوز دنبال این مسائل هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.