سردار قاسم سلیمانی ظهر جمعه در ویژه برنامه نماز جمعه و تودیع و معارفه نمایندگان قدیم و جدید ولی فقه کرمان که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای بارور شدن مسیر تعالی و موفقیت استان کرمان نیاز به فعالیت مکمل آیت الله جعفری و حجت الاسلام و المسلمین علیدادی در همه حوزه است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با انتصاب ارزشمند حجت الاسلام علیدادی و آیت الله جعفری، نگاه ویژه ای به استان کرمان داشته است و باید دست ایشان را برای این لطف ارزشمند بوسید.

وی با اشاره به استحکام اعتقادات و دلبستگی مردم به اصول انقلاب اسلامی، گفت: با گذشت ۴۰ سال از عمر این انقلاب شعار ها و اعتقادات مردم نه تنها ضعیف نمی شود بلکه محکم تر هم می شود به گونه ای که حضور جوانان در صحنه های انقلابی نشان از دلبستگی آنها به ولی فقیه و اصول انقلابی دارد.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: علیرغم تفاوت و فاصله دینی بین نسل های مختلف اما در ایران جوانان انقلابی دلبستگی شدیدی به رهبر و انقلاب دارند هر چند ممکن است از لحاظ دینی موجه نباشند.

وی دلیل دلبستگی نسل جدید به انقلاب را دین دانست و افزود: انقلاب از جنس دین است و هیچ وقت رنگ و بوی کهنگی به خود نمی گیرد.

روحانیت در وابستگی مردم به مسائل مذهبی نقش بسزایی دارند

سردار سلیمانی با اشاره به نقش ارزنده امام خمینی (ره) در تبدیل جامعه فساد به جامعه امام زمانی، اظهار کرد: روحانیت درنگه داشتن جامعه و وابستگی مردم به مسائل مذهبی نقش بسزایی دارند و می توانند مردم را با عمق اسلام آشنا کنند.

وی کشور ایران و ملتش را یک ملت و کشور نمونه در جهان دانست و گفت: نمایندگان ولی فقیه در استان ها باید نمونه ای از اخلاق و رفتار ولی فقیه در خود داشته باشد.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد : شهادت می دهم که آیت الله جعفری در اجرای  بیانات مقام معظم رهبری به نظرات رهبری نزدیک بودند به گونه ای که ایشان در اخلاق، امانتداری و دفاع از اصول انقلاب به خوبی عمل کردند و بسیار موفق بودند.

وی با بیان اینکه آیت الله جعفری مانند پدری همه اقشار جامعه را در زیر چتر ولایت فقیه قرار دادند، افزود: امام جمعه کسی است که در همه شئون از مقام معظم رهبری دفاع کند و خادم مردم باشد.

سردار سلیمانی یکی از پشتوانه های مردمی در دفاع مقدس را حمایت های ائمه جمعه دانست و عنوان کرد: نماینده ولی فقیه باید به ترویج و توسعه معنویات ولی فقیه در جامعه بپردازد و این در حالی است که آیت الله جعفری با رفتار پدرانه اشان با مسائل با انصاف و مروت برخورد می کرد.

وی با تاکید به اینکه شخصیت های بزرگی در این استان پهناور پرورش دیده اند، یادآور شد: حجت الاسلام علیدادی یکی از شخصیت های بزرگ این استان است که خصوصیات اخلاقی نزدیک به آیت الله جعفری را دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.