«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در دومین روز از  نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا با اشاره به تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس گفت که چنین اقدامی  بر خلاف عقل سلیم است و تمامی توافق ها را لغو خواهد کرد.

همچنین «فدریکا موگرینی » مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در  پی دیدار با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن اردن  اعلام کرد که  هر ۲ طرف معتقدند که تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس می‌تواند در شرایط کنونی پیامدهای نگران‌کننده‌ای داشته باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این نهاد اروپایی همواره درباره بحران‌های زیادی  از جمله سوریه با اردن رایزنی کرده است و می‌داند که هیچکس از جمله آنهایی که در منطقه زندگی می‌کنند خواستار بی‌ثباتی بیشتر نیستند و از خشونت‌های بیشتر باید جلوگیری شود چرا که چنین شرایطی به نفع هیچکس نیست  وی وی روز گذشته در این مورد با «جراد کوشنر» هم صحبت کرده است.

لاوروف همچنین در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در جریان دیدار با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود در وین درباره طیفی از مسایل مهم جهانی از جمله تحولات اوکراین، سوریه و کره شمالی صحبت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.