مربی تیم کشتی تایتان مرکوری آمریکا گفت: این کشور طی هشت سال گذشته سرمایه گذاری زیادی را روی کشتی و به خصوص در رده سنی نوجوانان و جوانان انجام داده و حتی تمرینات این رده ها با تیم ملی بزرگسالان انجام می شوند تا با فنون کشتی کاملا آشنا شوند و ملی پوشان بزرگسالان به نوعی الگویی برای آنان باشند.

دارنده مدال طلای بازی های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ادامه داد: این مرتبه دوم است که به ایران می آیم و نخستین با در سال ۲۰۰۹ برای حضور در جام تختی در ایران حضور یافتم و در مجموع برای کشتی ایران احترام زیادی قائل هستیم و به آنها احترام می گذاریم.

وی که در فینال بازی های المپیک سیدنی در وزن ۷۴ کیلوگرم بوایسار سایتی اف نامدار را شکست داده بود در ادامه خاطر نشان کرد: همه می دانیم که سبک کشتی ایران، یکی از بهترین های جهان است و ما از این سبک ها برای آموزش کشتی گیرانمان استفاده می کنیم.

اسلی با اشاره به میزبانی خوب ایران از مسابقات کشتی یادآور شد: مردم ایران نیز بسیار خوب و میهمان نواز هستند و طی این مدت برخورد بسیار خوبی با ما داشتند.

مربی تیم کشتی تایتان مرکوری آمریکا با اشاره به تغییر مداوم قوانین کشتی یادآور شد: با تغییر قوانین به هدف اصلی کشتی که همان جذابیت است، بیشتر نزدیک می شویم و البته موفقیتی که اکنون کشتی داشته، تاریخ سیاهی از قوانین ناکارآمد را پشت سر گذاشته که می توان به دو پیروزی از سه وقت در گذشته اشاره کرد که کشتی طی سه زمان دو دقیقه ای برگزار می شد.

وی یادآور شد: قوانین اکنون خیلی بهتر شده و دوباره با تغییر قوانین به دو وقت سه دقیقه ای ، کشتی جذاب تر شده به طوری که داوران می توانند بدون آنکه کشتی را قطع کنند به کشتی گیر کم کار اخطار و به حریف او یک امتیاز بدهند و البته برگزاری مسابقات در دور روز نیز قانون جدیدی است که وزن کشی صبح ها انجام می شود و باید ببینیم که این قانون نیز کارآمد است یا خیر؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.