محمد باقر محمدی اظهار داشت: یک تیم ۱۴ نفره کوهنوردی از خراسان رضوی شب گذشته در ارتفاعات اشترانکوه لرستان 

دچار مشکل شدند، این تیم که بدون مجوز و عدم هماهنگی با کوهنوردان ازنایی اقدام به کوهنوردی کرده بودند با توجه به بارندگی شدید در کوه‌های اشترانکوه دچار بهمن شدید می‌شوند.

وی افزود: پس از اطلاع به هلال احمر استان دو بالگرد و چند تیم امدادی به منطقه اعزام شدند و تاکنون جستجو برای پیدا کردن مفقودان ادامه داشت ولی با توجه به برودت هوا عملیات متوقف شد.

معاون هلال احمر استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر هفت نفر از تیم کوهنوردی همچنان مفقود هستند عنوان کرد: فردا صبح با تیم بندی نیروها، عملیات مجدد جستجو را ادامه خواهیم داد؛ با توجه به برودت شدید هوا و شرایط بد کوهستان، امکان زنده یافتن این افراد در این شرایط بسیار وجود ندارد.

وی بیان کرد: تیم‌های امداد کوهستان ازنا و هلال‌احمر استان درصحنه هستند و برای ادامه عملیات فردا ازلحاظ نیرو مشکل نداریم؛ برای این عملیات یک تیم ۲۰ نفری از کوهنوردان ازنایی در منطقه اعزام میشود.

محمدی با بیان اینکه فردا دو پرواز بر فراز کوه خواهیم داشت که با توجه به وجود یک فروند بالگرد، درخواست یک فروند بالگرد دیگر از تهران را داریم، افزود: درصورتی‌که تا سه روز آینده بارندگی نداشته باشیم جستجو ادامه دارد و در غیر این صورت ادامه تفحص در بهار انجام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.