مرتضی ضامنی در گفت و گو با ایرنا افزود: مالکان تاکسی های مدل سال ۸۶ که هنوز در طرح نوسازی تاکسی ها ثبت نام نکرده اند، با توجه به اینکه پس از پایان مهلت مقرر، با آنها مطابق قانون برخورد می شود، باید هرچه سریعتر در این طرح ثبت نام کنند.

وی ادامه داد : مالکان تاکسی های مدل ۸۶ در کلان شهرها و شهرهای بزرگ اطلاع داشته باشند در صورتی که خودروهای آنان نوسازی نشوند از تردد آنها جلوگیری و پروانه فعالیت آنها هم لغو خواهد شد.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت : مالکان تاکسی باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت، نسبت به نام نویسی و انجام فرایند مربوطه اقدام کنند و از تسهیلات اختصاص یافته از سوی دولت برای این طرح استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحویل تاکسی های نو که از ۱۵ مرداد امسال به طور موقت تعطیل شده بود، از پایان مهر ماه سالجاری دوباره اجرای آن آغاز می شود، تصریح کرد:هم اکنون این طرح در حال اجراست .

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت : با قرارداد جدیدی که با گروه خودرو سازی سایپا نیز انجام شده است ،خودرو &#۳۹;آریو &#۳۹;و &#۳۹;برلیانس &#۳۹;در لیست تحویل تاکسی های نو قرار خواهد گرفت .

به گزارش روز شنبه ایرنا، ثبت نام طرح نوسازی ۹۰ هزار تاکسی فرسوده از ۱۲ بهمن سال ۹۴ آغاز شد، متقاضیان دریافت تاکسی نو می توانند با مراجعه به بانک های عامل، تسهیلات ۲۰۰میلیون ریالی با نرخ ۱۶ درصدی در اقساط ۴۸ ماهه دریافت کنند و همچنین این افراد ۵ میلیون تومان یارانه گواهی اسقاط و ۵۰۰ هزار تومان هم بابت لاشه خودرو فرسوده نیز دریافت می کنند.

خودروهای جایگزین، شامل سمند EF۷ و پژو ۴۰۵ GLX مجهز به مخزن CNG است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.