آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای توطئه آمریکا در اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حکم اخیر دولت آمریکا که برخلاف قطعنامه شوراى امنیت و برخلاف تمام موازین بین‌المللی بود درباره بیت‌المقدس و اینکه متعلق به اسرائیل و پایتخت اوست و تصمیم بر‌اینکه ۶ ماه دیگر سفارتخانه آمریکا به آنجا برود، موج عظیمى از نفرت را در سراسر جهان برانگیخت و تمام مسلمین دنیا و بسیارى از ملت‌هاى آزادى‌خواه و رجال سیاسى جهان آن را شدیداً محکوم کرده‌اند.

در این بیانیه تصریح‌شده است: در اینجا دو نکته حائز اهمیت است، نخست اینکه بعد از شکست آمریکا و طرفدارانش در عراق و سوریه و شکست توطئه اخیر در لبنان و یمن به فکر فتنه‌اى جدید افتاده‌اند شاید بتوانند در آن فتنه، شکست‌هاى پی‌درپی سابق را جبران کنند در حالى که کور خوانده‌اند زیرا مخالفان آمریکا و طرفدارانش، در این فتنه بسیار بیشتر از فتنه سابق است و به‌یقین در اینجا هم گرفتار شکست و رسوایى تازه‌اى خواهند شد.

در این بیانیه تصریح‌شده است: دیگر اینکه این جنایت بزرگ سبب رسوایى طرفداران آمریکا مانند عربستان سعودى شد که آمریکا و اسرائیل را اخیراً به‌عنوان دوست خود انتخاب کرده‌اند و تا مى‌توانستند از بیت‌المال مسلمین به آن‌ها کمک کردند، اکنون حیران‌اند و نمى‌دانند در برابر مسلمانان جهان چه بگویند و چه‌کار کنند. در ضمن این تصمیم سنگ بزرگى در مسیر طرفداران سازش با اسرائیل نیز انداخت که آن‌هم رسوایى دیگرى است.

در بیانیه این مرجع تقلید خاطرنشان شده است: در این شرایط همه مسلمین جهان باید متحد شوند، چون قدس حلقه اتصالى است در میان همه آن‌ها و باید در برابر این تجاوز آشکار و زورگویى زشت بایستند و نگذارند شهر قدس و قبله اول مسلمین از دست برود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.