غلامعلی خوشرو هم‌چنین خواستار توجه همه دولت‌ها به نتایج و عواقب عملکردشان بر وضعیت شکننده صلح در جهان شد.

وی با تقبیح تلاش برخی کشورها برای مشروعیت دادن به اشغال­گری، اشغال سرزمین فلسطین را ریشه تمام بحران­‌ها در منطقه دانست و گفت: هرگونه تلاش برای انکار حقوق لاینفک مردم فلسطین، از جمله در خصوص شهر مقدس قدس و به ویژه مسجدالاقصی صرفا باعث وخامت بیشتر اوضاع خواهد شد.

سفیر کشورمان به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا و برنامه آمریکا برای انتقال سفارت خود به شهر قدس را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی مغایر با حقوق بین­‌الملل دانست.

خوشرو با اشاره به تحت اشغال بودن قدس، تلاش آمریکا برای تحکیم این وضعیت را غیرقانونی دانست.

وی این اقدام را همچنین نشان­‌دهنده سیاست­‌های منافقانه و مزورانه آمریکا در مورد صلح و ثبات در خاورمیانه و بی­‌توجهی آمریکا به اصول اساسی حقوق بین­‌المللی و حقوق مردم فلسطین در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی دانست.

خوشرو افزود: جامعه بین­‌الملل ایالات متحده آمریکا و رژیم اسرائیل را مسوول همه عواقب خطرناک این اقدام غیرمسوولانه و غیرقانونی می­‌داند.

وی گفت در طول تاریخ هیچ گاه اشغالگری و صلح با هم جمع نشده‌اند و در قضیه فلسطین نیز تا زمانی که اشغال فلسطین ادامه دارد، هیچ صلحی ممکن نخواهد بود.

این دیپلمات ایرانی در ادامه با اشاره به این‌که برخی کشورها تحریم و اعمال زورمدارانه را به دیپلماسی و گفت‌وگو ترجیح می‌دهند، رفتار و گفتار این کشورها را باعث تقویت افراطی­‌گری و تضعیف فرهنگ صلح و رواداری دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به شکست‌های اخیر داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق، آن را نقطه عطفی تاریخی برای صلح در منطقه دانست.

وی با تبریک این پیروزی‌ها به مردم و دولت‌های سوریه و عراق، آن را نتیجه شجاعت و پایداری این ملت­‌ها دانست.

در عین حال، خوشرو هشدار داد که با وجود این شکست­‌های نظامی، ایدئولوژی و شبکه تولید کننده داعش هنوز زنده است و تا زمانی که جهان از ایدئولوژی تکفیری که منبع الهام داعش و گروه­‌های تروریستی مشابه است پاک نشود، هیچ پیروزی نهایی علیه داعش و تروریسم قابل تصور نخواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.