اسپوتنیک گزارش داد، «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد که دولت فلسطین کاملا با تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به قدس اشغالی مخالف است.

وی تأکید کرد که علاوه بر فلسطین، همه کشورهای دنیا هم با این اقدام رئیس جمهور آمریکا مخالف هستند و افزود: موضع اخیر آمریکا در خصوص قدس با قوانین بین المللی در تضاد است و تصمیم دونالد ترامپ از لحاظ قانونی و سیاسی باطل است.

وزیر خارجه فلسطین تأکید کرد که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به وسیله آمریکا، صلاحیت ایالات متحد به عنوان میانجی در گروه چهار خاورمیانه را از بین می برد و نقش این کشور در زمینه صلح خاورمیانه را به پایان می رساند.

وی تأکید کرد که بسیاری از کشورهای دنیا به مسئولان فلسطینی تأکید کرده اند که قصد ندارند از اقدام ایالات متحده پیروی کنند و سفارت های خود را به قدس اشغالی انتقال دهند و ادعاهای اخیر مسئولان اسرائیلی در این زمینه را رد کردند.

المالکی گفت فلسطین از کشورهای عربی در شورای امنیت خواسته تا طرحی در این سازمان برای عقب نشینی ایالات متحده از تصمیم اخیر خود در خصوص قدس، فراهم کنند و افزود که سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه پیش رو نشستی در خصو فلسطین برگزار خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.