محمد کیانوش‌راد، درباره مطالبه‌گری اصلاح‌طلبان از دولت دوازدهم و شخص روحانی در چهار سال پیش رو گفت: اصلاح‌طلبان در هر شرایطی حتی در دوره آقای احمدی‌نژاد هم  پیگیر مطالبات خودشان بودند و در دولت روحانی هم این  را ادامه خواهند داد.

 وی خاطرنشان کرد: مخالفت، حمایت یا وحدت با هر دولتی نافی پیگیری مطالبات در هیچ زمانی نبوده و نیست.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دیدگاه اصلاح‌طلبان نسبت به دولت روحانی سیاست حمایت همراه با انتقاد بوده است، عنوان کرد: آقای روحانی توانسته بخشی از مطالبات اصلاح‌طلبان را مورد توجه قرار دهد و بخش‌های دیگری از آنان بنا به دلایل مختلف که شاید مستقیماً به دولت هم ربطی نداشته باشد، معطل مانده است و این تنها در سایه مداومت، طرح آرمان‌ها و دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان است.

 کیانوش‌راد تأکید کرد: مفهوم اصلاح‌طلبی مفهومی فراتر از دولت آقای روحانی است؛ ضمن آنکه روحانی هم دولت خود را دولتی اصلاح‌طلب نمی‌داند.

وی یادآور شد: اگر در دوره خاتمی ما از سیاست اتحاد و انتقاد تبعیت می‌کردیم امروز هم در دولت آقای روحانی باید از سیاست حمایت و انتقاد پیروی کنیم.

 کیانوش‌راد با بیان اینکه چه زمانی که دولت از اصلاح‌طلبان باشد و چه دولت مانند اکنون مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشد انتقاد لازم است، گفت: در هر صورت انتقاد امری تعالی‌بخش و نشانه‌ای از ظرفیت‌های مثبت یک نظام سیاسی است.

 وی در پاسخ به این سوال که عده‌ای معتقدند اصلاح‌طلبان نباید مانند اصولگرایان که در مقابل احمدی‌نژاد سکوت کردند در مقابل مطالبات خود سکوت کنند، گفت: سکوت در برابر ضعف‌ها و کاستی‌ها و پیگیری مطالبات حتی در دولت آقای خاتمی نیز جایز نبوده چه برسد به دوره آقای روحانی، انتقاد را با مخالفت نباید یکسان فرض کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: کسی که انتقاد می‌کند بیشترین کمک را به دولتی که مورد انتقاد است، می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم تشخیص مسائل فرعی از  اصلی، تشخیص اولویت‌ها از ضرورت‌ها و تشخیص آن که انتقاد در چه فضای گفتمانی صورت می‌گیرد، است. اصلاح‌طلبان اگر انتقادی هم به روحانی دارند در چارچوب  گفتمان حمایتی از دولت باید ارزیابی شود نه این در چارچوب مخالفت و یا تخریب دولت باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.