نادر قاضی‌پور در تذکری مستند به ماده ۱۸۴ آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: دولت باید تا ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه را به مجلس تحویل می‌داد. از امروز هم نمایندگان ۱۰ روز فرصت بررسی بودجه را دارند و من معتقدم باید مانند برنامه ششم، مجلس بودجه را هم به صورت دقیق بررسی کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اهمیت موضوعاتی مثل پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی، آبرسانی به روستاها، مسکن روستاییان، احیای دریاچه‌ها و تالاب‌ها و دریاچه ارومیه، کوچک شدن دولت و عدم افزایش هزینه نهاد ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: این موضوعات باید در بودجه مورد توجه قرار گیرد.

قاضی‌پور ادامه داد: آیا با دادن اوراق چاپی خزانه به جای پول به پیمانکاران می‌شود کشور را اداره کرد؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید در بودجه احکام ثابتی برای زلزله و حوادث طبیعی پیش‌بینی کنیم تا در هر بار وقوع زلزله به مشکل بر نخوریم.

علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذکر نیز گفت: لایحه بودجه در اختیار نمایندگان است و شما می‌توانید به دقت پیشنهادات را مورد بررسی قرار دهید.

وی افزود: آقای روحانی گفت که چالش‌های مهم کشور در بودجه مدنظر قرار گرفته، این فکر خوبی است و ما از آن حمایت می‌کنیم. اگر هم جایی به آن توجه نشده پیشنهاداتی برای اصلاح از سوی نمایندگان ارائه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.