حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه) ۱۹ آذر، لایحه بودجه سال ۹۷ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد که در این لایحه، بودجه پیشنهادی دولت برای دستگاه‌های قضایی نیز مشخص شده است.

در لایحه پیشنهادی بودجه ۹۷، بودجه وزارت دادگستری از ۲۵۳ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۶۸ میلیارد تومان برای سال ۹۷ افزایش یافته است. 

همچنین در این لایحه مانند سال ۹۶، برای پرداخت دیه محکومین معسر، ۴۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

سازمان تعزیرات حکومتی از دیگر سازمان‌های زیر مجموعه وزارت دادگستری است که بودجه پیشنهادی دولت برای این سازمان در سال آینده، ۲۰۸ میلیارد تومان است. سال گذشته، بودجه تعزیرات،  ۱۷۸ میلیارد تومان مصوب شده بود. 

دولت در لایحه بودجه سال آینده، برای دانشگاه علوم قضایی ۲۳ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است. بودجه این دانشگاه در سال گذشته، ۲۰ میلیارد تومان بود.

همچنین در این لایحه، بودجه سازمان قضایی نیروهای مسلح از ۱۲۵ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۱۵۸ میلیارد تومان افزایش یافته است. بودجه دادستانی ویژه روحانیت نیز با افزایش چهار میلیاردی، ۳۴ میلیارد تومان برای سال ۹۷ در نظر گرفته شده است.

دولت در لایحه بودجه سال آینده، با افزایش حدود ۱۰ درصدی، برای دادگستری‌ها و محاکم سراسر کشور، پنج هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی کرده است. بودجه مصوب دادگستری جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۶، چهار هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان بود.

طبق جدول شماره هفت بودجه سال ۹۷، برای دیوان عدالت اداری ۹۴ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است. بودجه این دیوان در سال گذشته، ۷۴ میلیارد تومان بود.

طبق این جدول بودجه پیش بینی شده برای شوراهای حل اختلاف به عنوان کمک به این شورا، با افزایش ۹۶ میلیارد تومانی، ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.