اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم و سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در نشست امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در نشست امروز ادامه رسیدگی به طرح مدیریت جامع شهری مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس این طرح که برای انتخاب شهرداران است هم شهردار و هم اعضای شورای شهر با رأی مردم انتخاب شوند که این بند در کشورهایی با احزاب قوی دارند مد نظر است همچنین شکل دوم این طرح بر اساس شیوه کنونی است که انتخاب اعضای شورای شهر ازسوی مردم و انتخاب شهردار توسط شوراها صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: نمایندگان بر مورد دوم اتفاق نظر دارند چرا که مدل سوم انتخاب شهرداران ازسوی وزارت کشور و دولت بود که چندان مورد توجه واقع نشد؛ البته برخی نمایندگان بر این نظر بودند که صرفا شهرداران کلانشهرها و شهرهایی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر ازسوی مردم انتخاب شوند که این مسئله هم مورد بررسی اعضا قرار می‌گیرد.

سلیمی با اشاره به دیگر جزئیات نشست مذکور عنوان کرد که در ادامه نشست نیز ویژگی‌های شهرداران و  مسئله واگذاری‌ها به شهرداری ها بررسی شد.

وی همچنین به بررسی طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: مواد ۶، ۸ و ۱۶ این طرح به کمیسیون شوراها ارجاع شد که ماده ۶ درباره ساعات کار اعضای شورای شهر تصویب شد،

 سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در خاتمه اعلام کرد که به دلیل اهمیت طرح مدیریت جامع شهری مقرر شد موارد آن در کمیته تخصصی رسیدگی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.