آخرین نمایش استقلال در لیگ برتر و کسب برتری ۳ بر صفر اما نباید منجر به نادیده گرفتن اشکالات و نقص‌های استقلال در بخش تاکتیکی شود. استقلال عمیقا از نداشتن یک مهاجم گلزن که همه توپ‌ها به او ختم شود، رنج می‌برد. هرچه استقلال در خط دفاع و خط میانی رو به رشد بوده روند معکوسی را در خط حمله پیموده است. به همین دلیل بیشترین تغییرات در خط آتش آبی‌ها رخ خواهد داد. جایی که بازیکنانش نتوانسته‌اند انتظارها را برآورده کنند. حتی گلی که علی قربانی در بازی با سپاهان به ثمر رساند نیز آمار ضعیف این بازیکن را پاک نکرده است.

بدون شک بازیکنی که در طول نیم‌فصل فقط یک گل می‌زند یا اصلا نمی‌زند باید منتظر هر تصمیمی از سوی سرمربی‌اش باشد. در حال حاضر اما به نظر می‌رسد که قربانی با همان یک گلی که زده در حاشیه امنیت قرار گرفته و بیش از او حسن بیت سعید و سجاد شهباززاده در معرض خروج از فهرست فصل آینده استقلال قرار گرفته‌اند. درباره شهباززاده اما هنوز تردید‌هایی هست و کادرفنی استقلال تصور می‌کند این بازیکن شاید در نیم‌فصل دوم بتواند کاری انجام دهد. به همین دلیل آنها فعلا درباره شهباززاده دست، دست می‌کنند تا اگر گزینه مناسبی پیدا شد این بازیکن را از فهرست کنار بگذارند.

حسن بیت سعید را اما باید خروجی قطعی استقلال دانست. بازیکنی که در هفته‌های اخیر هرگز از سوی شفر به بازی گرفته نشد و عموما روی نیمکت ذخیره‌ها قرار داشت. بیت سعید ظاهرا با باشگاه فولاد خوزستان به توافق نهایی هم رسیده و می‌خواهد استقلال را به سمت این تیم ترک کند. چیزی که در این میان برای استقلال اهمیت دارد این است که اگر باشگاه فولاد خواهان بیت‌سعید است استقلال یا مبلغی را در ازای جدایی این بازیکن از باشگاه فولاد بگیرد و یا اینکه خواهان جذب یکی از بازیکنان فولاد شود تا از این انتقال سودی ببرد.

آنچه در نقل و انتقالات از اهمیت بالایی برخوردار است اینکه تیم‌ها بازنده جابه‌جایی‌ها نباشند و تا جای امکان از این فضا سود ببرند. استقلال البته بازیکنان دیگری هم دارد که هنوز به درد دیگر تیم‌ها بخورند. نمونه‌اش پادوانی یا یعقوب کریمی. بازیکنانی که هنوز می‌توانند در دیگر تیم‌ها ایفای نقش کنند.

این بازیکنان که در فهرست خروجی شفر قرار دارند بهترین گزینه برای سود آوری به باشگاه محسوب می‌شوند. یعنی باشگاه می‌تواند از انتقال آنها یا نفع اقتصادی ببرد و یا نفع فنی. به هرحال باید جدایی این دو را قطعی دانست اما ممکن است مجتبی جباری که وضعیتی نامعلوم دارد هم پس از نقل و انتقالات نیم‌فصل در فهرست خروجی‌های قطعی استقلال قرار بگیرد. البته وینفرید شفر درباره این بازیکن با احترام یاد کرده بود و حتی خواستار نشستی مشترک با این بازیکن هم شد اما ظاهرا مدیران باشگاه استقلال تمایلی به ادامه همکاری با جباری ندارند و تصور می‌کنند این بازیکن دیگر به کارشان نمی‌آید.

حال باید دید تصمیم به کنار گذاشتن جباری آیا همچون دیگر بازیکنان که نام‌شان برده شده عملی می‌شود یا اینکه باشگاه نشین‌ها با احتیاط درباره این بازیکن تصمیم می‌گیرند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.