نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب برای بررسی تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی دو روز پیش در قاهره برگزار شد.

وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور اعتراض رسمی خود را به بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب اعلام کرد اما در عین حال در برابر تصویب آن مانع تراشی نکرد.

وزارت خارجه لبنان با اشاره به آنچه در سخنرانی «جبران باسیل» وزیر خارجه این کشور در نشست قاهره مطرح شد، خواستار اقدامات بیشتر و متناسب در برابر تجاوز بی سابقه به قدس شد.

باسیل در سخنرانی اش برای مقابله با اقدام رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از دولت های عربی خواست علاوه بر اتخاذ تدابیر دیپلماتیک و سیاسی، اقدامات بازدارنده دیگری را همانند تحریم مالی و اقتصادی در مقابل آمریکا در پیش گیرند.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری نشست فوری سران عرب درخصوص قدس برای بازگرداندن آن به آغوش عربی، گفت: ما اینجا جمع نشده ایم تا تنها بیانیه ای صادر و رفع تکلیف بکنیم، وای بر ما اگر کوتاهی کنیم که در این صورت انقلاب یا مرگ برای امتی که در خواب بسر می برد، بهتر است.

در همین ارتباط وزارت خارجه عراق نیز در واکنش به رد پیشنهاد بغداد برای اتخاذ تدابیر دیپلماتیک و اقتصادی جمعی از سوی اتحادیه عرب در برابر اقدام آمریکا در خصوص قدس اشغالی ابراز تاسف کرد و موضعگیری این اتحادیه را ضعیف و غیرموثر خواند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.