بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به ایران و بحث نازنین زاغری گفت سفر از پیش تعیین شده و به دعوت ظریف انجام شد و طیف وسیعی و مجموعه زیادی از مسائل در حوزه های مختلف وجود داشت که باید بین دو کشور مورد بررسی قرار می گرفت. این سفر در آن چارچوب انجام شد.

او گفت: یکی از موضوعاتی که احتمالا جانسون در تهران مطرح کرد موضوع خانم نازنین زاغری بود چون ایشان دوتابعیتی و از نظر ما ایرانی است و به لحاظ سیستم قضایی ایران محکوم است و دوران محکومیتش را طی می کند.

قاسمی ادامه داد: وزیر خارجه و وزارت خارجه ایران اعلام کرد که با توجه به مسایل انساندوستانه این موضوع را با مقامات سیستم قضایی ایران پیگیری و دنبال می کند، یک مساله قضایی و محکومیت است و نهایتا در اختیار سیستم قضاییه است. با توجه به تفکیک قوا باید در سیستم قضایی این موضوع دنبال شود و ببینیم چه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی گفت: آرزوی ایران و جامعه جهانی این است که تراژدی یمن و تجاوز به یمن هر چه زودتر خاتمه یابد. و تنها راه حل قطع تهاجم عربستان است.

سخنگوی وزارت خارجه تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتش به قدس را از اشتباهات فاحش و خطاهای استراتژیک برشمرد و گفت: این اقدام باعث آشفتگی، تنش و آشوب و مشکلات عدیده در منطقه خواهد شد. و متضرر نهایی دولت آمریکا خواهد بود. به نظر میرسد برخی دول عربی در جریان این تحولات قرار داشتند و هماهنگی های لازم با آنها صورت گرفته این خیانت آشکار به مسئله فلسطین و قدس شریف و جهان اسلام است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.