جمعی از پرسنل قرارداد موقت نفت در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی از شرایط تبعیض‌آمیز در وزارت نفت انتقاد و خواستار تعیین تکلیف خود شدند.

در این نامه آمده‌است: چگونه انتظار انگیزه کاری وخلاقیت از نیروی انسانی دارید که همکار کناری‌اش صرفا چون استخدام رسمی است باید دو یا سه برابرحقوق بیشتر بگیرد؟! آیا صرف زدن چند تست در یک آزمون استخدامی این برتری را دارد که این فرد حقوقی چند برابر نیروی قرارداد مدت موقت بگیرد ودیگر به راندمان و کار فرد کاری نداشته باشیم؟مگر همه این اصول و برنامه‌ها برای رشد و توسعه کشور و نیز روحیه نشاط  و انگیره نیروی انسانی نیست؟!

آیا پس از گذشت ۳۸سال از انقلاب عدالت گستر ایران ، باید هنوز در بدیهیات اولیه، ظلم  و تبعیض را شاهد باشیم؟! اگر می‌گوییم تبعیض، فقط از شما تقاضا داریم یک لحظه خود را جای کسی بگذارید که پس از ۱۵سال سابقه و تجربه کاری مفید ودر بدترین شرایط آب وهوایی وگازهای سمی وسرطان‌زا  باید حقوقی معادل یک سوم یک کارمند رسمی با ۸سال سابقه کاری بگیرد!

در پایان نامه آمده‌است: به هر مقامی وسازمانی که فکر کنید مطالبات خود را گوشزد کردیم اما متاسفانه وزارت نفت از سال ۹۱ تا کنون هیچ تغییری در بهبود وضعیت حقوقی ومعیشتی این کارکنان انجام نداده است. در پایان از شما به عنوان رئیس موکلان ملت تقاضامندیم در راستای عدل و انصاف ورفع تبعیض، از طرح دوفوریتی جناب دکتر زارع حمایت کرده  تا انشالله با تبدیل وضعیت این کارکنان خدوم و مظلوم دیگر در ایران اسلامی شاهد این نباشیم که برای یک کاریکسان ومشابه، دونوع حقوق و مزایا پرداخت شود و  انشالله همه نیروهای انسانی یک سازمان از کرامت انسانی یکسان برخوردار باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.