روسیا الیوم گزارش داد، مرکز اطلاع‌رسانی مذکور اظهار داشت: این تصمیم در نشست روز یکشنبه با حضور مسؤولان نیروهای مورد حمایت آمریکا و ارتش عراق گرفته شد.

در این نشست از طرف ارتش عراق قاسم محمد صالح، فرمانده کل نیروهای الجزیره عراق و معاونش ژنرال عبدالحسین و از طرف نیروهای مورد حمایت آمریکا دو عضو فرماندهی کل نیروهای کمپین "طوفان الجزیره" یعنی حسن قامشلو و انکیزک خلیل حضور داشتند.

دو طرف به بررسی موضوع تامین امنیت مرزهای عراق و سوریه در منطقه هم‌جوار استان دیر الزور و نیز نحوه نابودی نهایی داعش در این منطقه پرداختند.

نیروهای مورد حمایت آمریکا پیوستن به ارتش سوریه را تکذیب کردند

منابع کرد در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط ضمن تکذیب این خبر تاکید کردند، این شایعات بی‌اساس بوده و هدف از آنها کمرنگ کردن دستاوردهای این نیروها و تماس محرمانه با برخی چهره‌های مخالفان سیاسی است.

رسانه‌های نزدیک به دولت سوریه اخباری از مذاکرات غیرعلنی میان ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک درباره پیوستن این نیروها به دولت سوریه منتشر و اعلام کردند که دو طرف در حال بررسی شروط دو طرف هستند.

این رسانه‌ها درباره شروط هر یک از دو طرف اطلاعاتی ارائه نکردند.

برخی منابع کرد با تکذیب این اطلاعات تاکید کردند، نیروهای سوریه دموکراتیک هرگز بخشی از ارتش سوریه نخواهند بود و هم‌پیمان اصلی آمریکا هستند.

آنها انتشار چنین اخباری از سوی رسانه‌های نزدیک به دولت سوریه را در راستای کمرنگ کردن دستاوردهای این نیروها و دیدارهای غیرعلنی با برخی چهره‌های مخالفان سیاسی سوریه و هدف از آنها را ممانعت از گسترش موفقیت‌های نیروهای کرد دانستند.

همزمان منابع کرد از وقوع درگیری‌هایی میان گروه‌های مخالف سوری و نیروهای سوریه دموکراتیک در حومه شمالی حلب خبر دادند.

آنها افزودند: گروه‌های مخالف سوری که بسیار زیاد بوده و شامل ده‌ها هزار تن می‌شوند و مخالفان سیاسی سوریه قادر به کنترل همه گروه‌ها نیستند.

سایت "الدرر الشامیة" از آغاز درگیری‌هایی در حومه شمالی حلب میان گروه‌های مخالف سوری و نیروهای سوریه دموکراتیک خبر داد.

این سایت اعلام کرد، گروه اهل الدیار به شکلی غافلگیرکننده به پایگاه‌های نیروهای کرد در روستای تل جیجان حمله کردند که در اثر آن شش تن زخمی شدند.

الدرر الشامیه نقل از منبعی گزارش داد، نیروهای اهل الدیار تعدادی سلاح سبک و نیمه سنگین را مصادره کرده و به پایگاه‌های قدیمی خود بازگشتند.

اتاق عملیات اهل الدیار شامل نیروهایی از شهرها و شهرک‌های تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک در حومه شمالی حلب است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.