ورزشکارانی که با جان و دل پای کار آمدند و ثابت کردند بی‌جهت نیست که جامعه تا این حد نسبت به آن‌ها احساس قرابت می‌کند. ظهر دیروز فرصتی دست داد تا ناهار را در کنار علی دایی و رفیق قدیمی‌اش، مسعود باشیم. شهریار در راه جمع‌آوری کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه به معنای واقعی کلمه گل کاشت و این بار به جای مستطیل سبز در عرصه انسانیت برای‌مان افتخار‌آفرینی کرد و از همان روزهای اولیه پس از زلزله، آستین‌ها را بالا زد و پای کار آمد.

فراخوان علی دایی باعث شد تا طیف وسیعی از هموطنان‌مان با هر بنیه مالی که داشتند، دعوت او را جواب بدهند. این‌طور که مسعود رفیق دایی که خودش در این عرصه کمک‌حال شهریار بود به ما می‌گفت تا صبح دیروز ۵۰ کامیون شامل کمک‌های غیرنقدی اهدایی مردم به فراخوان علی دایی به سمت مناطق زلزله‌زده ارسال شده است. این کمک‌ها شامل مواد خوراکی، لباس گرم، مواد بهداشتی، پتو، کنسرو و... بوده است. از سوی دیگر خود علی دایی هم تأکید داشت که به زودی روند احداث خانه‌های دائمی برای زلزله‌زدگان را آغاز می‌کند. سرمربی سایپا با اشاره به کمک مردم به خبرورزشی می‌گفت: خوشحالم مردم این‌قدر به من اعتماد کردند. اگر پولی جمع شد و ما آن‌جا آبرویی کسب کردیم، فقط به خاطر اعتمادی بود که مردم به ما داشتند. خوشحالم که جلوی مردم عزیز استان کرمانشاه روسفید شدم. من کاری نکردم، فقط لطف ملت شامل حالم شد. ملت مثل همیشه لطف داشتند و باعث شدند در کاری که آغار کردم، سرافکنده نشوم.

دایی در ادامه افزود: نزدیک به ۹میلیارد تومان پول جمع شده و اقشار مختلف وارد عمل شدند. با این پول می‌خواهم روند خانه‌سازی را آغاز کنم. منازل دائمی، نه اسکان موقت. نهادهایی هستند که در امر اسکان موقت فعالند اما من در صدد هستم تا ۲ روستای بزرگ که تخریب شده را با پول مردم بازسازی کنم. پول را هم دست کسی نمی‌دهم. خودمان کار را شروع می‌کنیم. طرحی در دستور کار داریم که برای اهالی عزیز خانه‌های ۷۰ یا ۷۵ متری بسازیم. مردم به ما اعتماد کرده‌اند و مطمئن باشید اعتماد آن‌ها را به بهترین شکل ممکن جواب می‌دهیم.

نکته: شاید خود علی دایی راضی به نوشتن این حرف‌ها نباشد اما قاطعانه می‌گوییم منظورش از بیان چنین مطالبی به هیچ عنوان ریاکاری و خودنمایی نبوده است. شهریار صادقانه کار کرده و بازتاب رسانه‌ای آن حتی اگر خودش هم به آن رضایت نداشته باشد، وظیفه رسانه‌هاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.