شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد: دو سال پس از امضای توافق آب و هوایی ۲۰۱۵ توسط رهبران جهان، اکنون یک بار دیگر همگان برای تسریع روند این توافق به پاریس بازگشتند.

فرانس۲۴ افزود: این نشست این بار نه برای جنگیدن با تغییر آب و هوایی بلکه بیشتر برای جنگیدن با دونالد ترامپ بود. یکی از منتقدان به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از این توافق آرنولد شوارتزنگر بود.

بنابراین گزارش، فرماندار سابق کالیفرنیا بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ در انتقاد از رئیس جمهموری آمریکا گفت: اهمیتی ندارد که دونالد ترامپ از توافق آب و هوایی پاریس حمایت نکرد و از آن خارج شد.

شوارتزنگر در ادامه انتقاد خود از ترامپ افزود: هیچ یک از نهادها در بخش خصوصی، بخش عمومی، نهادهای آکادمیک، دانشگاه ها، دانشمندان، مهندسان و هیچ کس این توافق را کنار نگذاشت و از آن خارج نشد. 

فرماندار سابق کالیفرنیا در ادامه گفت: در سطح ملی این روند را بهبود و ادامه می دهیم، ما خواهیم جنگید و آینده ای برای فرزندان و نوادگان خود خواهیم ساخت زیرا این وظیفه ما است و احدی قادر نیست ما را متوقف کند.

بنابراین گزارش، شوارتزنگر تاکید کرد که حامیان تغییر آب و هوایی نباید با خروج ترامپ از توافق پاریس دلسرد شوند.

فرانس۲۴ در ادامه گزارش داد: در نشست روز گذشته تغییر آب و هوایی به میزبانی پاریس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل خروج کشورش از این پیمان به این نشست دعوت نشده بود. 

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ در اول ژوئن ۲۰۱۷میلادی برابر با ۱۱خرداد ۱۳۹۶ ، اعلام کرد که آمریکا از توافق آب و هوایی ۲۰۱۵ پاریس به دلیل آنکه اقتصاد این کشور را تحت الشعاع قرار داده و در وضعیت زیان دائمی قرار می دهد، خارج می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.