سرویس اطلاعات آلمان به تازگی اعلام کرده است که چین با استفاده از شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای از آلمان جاسوسی کرده است.چین این اتهام را رد کرده است.

بنابر گزارش پایگاه خبری «د لوکال»، دفتر حمایت از قانون‌اساسی آلمان هشدار داده بود که چین می‌کوشد تا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی از آلمان جاسوسی کند. «لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد گفت: «این اتهامات بی پایه و اساس هستند و برای هیچکدام از این اتهامات شواهدی وجود ندارد.»

آلمان پیش از این هم اعلام کرده بود که چین می‌کوشد تا به اطلاعاتی در زمینه پارلمان، وزرا و مقامات آلمان دسترسی پیدا کند و این کار را به وسیله شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای مانند LinkedIn انجام می‌دهد. «هانس گئورگ ماسن» رئیس دفتر حمایت از قانون‌اساسی  آلمان در این مورد گفته بود: «شبکه‌های اجتماعی به خصوص LinkedIn در ابعاد گسترده برای جذب و تبلیغات به این منظور استفاده شده‌اند.»

دفتر حمایت از قانون‌اساسی آلمان همچنین اعلام کرده است که تحقیقات در فاصله ژانویه و اکتبر سال جاری نشان داده‌اند که جاسوس‌های چینی در  مدت زمانی خاص، اطلاعات بیش از ۱۰ هزار تبعه آلمانی را گردآوری کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.