سی ان ان روز چهارشنبه افزود: قرار است در نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی با موضوع قدس در استانبول به این موضوع پرداخته خواهد شد که چگونه به &#۳۹;سیاست قدس آمریکا&#۳۹; باید پاسخ داده شود.

به گزارش ایرنا از استانبول، هیات رسمی جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه شب گذشته برای شرکت در این نشست وارد استانبول شد.

در این نشست مقامات ۵۶ کشور از جمله ایران، افغانستان، اردن، آذربایجان، بنگلادش، اندونزی، فلسطین، گینه، قطر، کویت، لیبی، لبنان، سومالی، سودان، توگو شرکت می کنند.

نشست فوق العاده سران و مقامات کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دفاع از قدس و بررسی راهکارهای مواجهه با تصمیم رییس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی امروز در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه (امروز) در افتتاحیه نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در مرکز کنگره &#۳۹;لطفی کردار&#۳۹; استانبول گفت: طی سال های گذشته در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین چشم پوشی شده و باید تمام کشورها را برای به رسمیت شناختن فلسطین مطابق مرزهای ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شرقی تشویق کنیم.

وی با بیان این که کشورهای همکاری اسلامی در این نشست فوق العاده برای توقف ظالم گردهم آمده اند، افزود: آمریکا با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و طرح انتقال پایتخت آن کشور به قدس شریف، وجدان انسان ها را خدشه دار کرد و این کشور می خواهد اشغال قدس توسط اسرائیل را مشروع جلوه دهد.

چاووش اوغلو تاکید کرد: تصمیم ترامپ در این زمینه برای ما اعتباری ندارد و ما از قدس به عنوان مکان مقدس ادیان الهی دفاع می کنیم و دیگر کشورها را نیز برای به رسمیت شناختن فلسطین دعوت می کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته برابر با ۱۵آذرماه، بطور یکجانبه در نطقی ۱۱ دقیقه ای و درحالی که به شدت درادای عبارات با مشکل مواجه بود و درانتها نیز نتوانست God Bless US را درست بیان کند و این نکته مورد توجه رسانه ها قرار گرفت، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

اقدام یکجانبه رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با واکنش و محکومیت های بین المللی از جمله با مخالفت ۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل مواجه شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.