دفتر مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا، سردار سرلشکر بسیجی سید حسن آقایی فیروزآبادی روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای آورده است: جنگ افروزی های ترامپ در شرق و غرب آسیا چیزی جزء شعله ور کردن بازار فروش سلاح نیست و حرف نامشروع و خلاف عقل او در باب انتقال پایتخت اشغالگران قدس به شهر بیت المقدس که متعلق به همه ی ادیان الهی است یک جنگ افروزی چند جانبه است.

وی در ادامه این بیانیه آورده است: مسلمانان با غیرت دینی خویش حیله ترامپ را به شکست می کشانند. توصیه می کنم ترامپ به فکر حل مشکلات مردمی باشد که به او رای داده اند و قبل از آنکه خداوند فرصت را از او بگیرد از مواضع خود برگردد و به فریاد ۹۹ درصد مردم کشورش گوش فرا دهد، هر چند بعید است شیطان چنین فرصتی به او بدهد.

مشاورعالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا در پایان این بیانیه تصریح کرده است: مسلمانان، با اتحاد به حول و قوه الهی قدس را آزاد خواهند کرد و انتفاضه پر شور صاحبان فلسطین خاموش نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته در سخنانی در کاخ سفید با بیان اینکه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را آغاز کند.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن ۱۹۶۷ از جمله در رابطه با قدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.