معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد هنوز درباره نقش ایران در انتقال سلاح به یمن نتیجه‌گیری انجام نداده از تأیید اظهارات «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل خودداری کرد.

«هیلی» روز پنجشنبه با نمایش  قطعاتی که گفته شد لاشه موشک‌های ایرانی است مدعی شد ایران برای انصارالله سلاح ارسال کرده است. هیلی همچنین گفت که آمریکا قصد دارد ائتلافی علیه ایران تشکیل دهد. 

«آلکساندر جیورجینی»، معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به این سوال که چه واکنشی به گزارش آمریکا دارد گفت: «دبیر کل سازمان ملل هنوز هیچ نتیجه‌ای در این خصوص نگرفته است. فرانسه به بررسی اطلاعاتی که در اختیار دارد ادامه می‌دهد.»

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارش خود درباره اجرای قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت توسط ایران تصریح کرده که هنوز به نتیجه‌گیری قطعی درباره اینکه موشک‌های مورد استفاده انصارالله برای حمله به عربستان چگونه وارد این کشور شده نرسیده است. 

پیش از این «فرحان حق»، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد هم ادعاهای هیلی علیه ایران را رد کرده بود.  همچنین مقام‌های دفاعی آمریکا هم در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته‌اند که با بررسی سلاح‌هایی که هیلی نمایش داد به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند ادعاهای او را تأیید کنند. 

معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه گفت که کشورش از برنامه موشکی ایران نگران است و از تهران می‌خواهد کاملا به قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت پایبند باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.