روزنامه بیرگون نوشت، شعبه یکم دادگاه شهر تونجالی با صدور حکمی، ادیبه شاهین نماینده شهر تونجالی در مجلس ملی ترکیه را به عضویت در یک گروه تروریستی و تبلیغ آن، به تحمل هشت سال و ۹ ماه مجازات حبس محکوم کرد.

به نوشته این رسانه، شاهین به همراه وکیل خود در جلسه رسیدگی به پرونده اش شرکت کرد و به دفاع از خود در برابر اتهام &#۳۹;عضویت در یک گروه تروریستی و تبلیغ آن&#۳۹; پرداخت.

بیرگون اضافه کرد: شاهین در دفاعیات خود ضمن نپذیرفتن ادعاهای مطرح شده دادگاه علیه خود و رد اتهامات وارده، خواستار حکم برائت از دادگاه شد.

به گزارش ایرنا، ترکیه بعد از کودتای ۲۵ تیرماه سال ۲۰۱۶، قانون مصونیت سیاسی نمایندگان مجلس را لغو کرد و پس از آن نمایندگان بی شماری به مراجع قضایی احضار شدند ولی نمایندگان حزب کُردی دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) از حضور در مراجع قضایی سر باز زدند.

از آبان ماه سال گذشته رهبران و تعدادی از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها به اتهام همکاری با گروه های تروریستی دستگیر و روانه زندان شدند و تعداد دیگری از نمایندگان این حزب از مجلس ترکیه اخراج شدند و حق عضویت آنها در پارلمان ترکیه سلب و لغو شد.

تعداد اعضای حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) به عنوان سومین حزب بزرگ حاضر در مجلس این کشور در پی سلب عضویت فیگن یوکسک داغ، نورسل آیدوغان، فیصل ساری یلدیز و توقبا اوزتورک به ۵۵ نفر کاهش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.