پرسپولیس و برانکو اما نه تنها مورد نقضی برای این قضیه هستند که بدعت جدیدی را هم پایه‌گذاری کرده‌اند؛ بهتر شدن و پیشرفت بعد از قهرمانی.

پرسپولیس این فصل از هر جهت از پرسپولیس فصل گذشته که قهرمان لیگ برتر شد، بهتر بود. یکی از این پیشرفت‌ها در خط حمله اتفاق افتاد. پرسپولیس فصل گذشته که اقتصادی‌تر فوتبال بازی می‌کرد و البته به واسطه حضور طارمی موقعیت‌های زیادی را از دست می‌داد، ۱۸ گل زد و عنوان بهترین خط حمله نیم‌فصل را به تراکتورسازی هدیه داد.

این فصل اما پرسپولیس این عنوان را هم از دست نداد و با ۲۷ گل زده صاحب بهترین خط حمله نیم‌فصل شد.

در این ۹ گلی که به گل‌های پرسپولیس اضافه شده نقش خریدهای جدید این تیم کاملا مشخص است.

خریدهای جدید پرسپولیس روی ۸ تا از این ۹ گل نقش داشته‌اند. منشا ۲ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده، سیامک نعمتی و بشار رسن هر کدام یک پاس گل در کارنامه‌شان ثبت کرده‌اند، شجاع خلیل‌زاده ۲ گل و شایان مصلح هم یک گل زده‌اند تا تازه‌واردها در مجموع ۸ گل را برای پرسپولیس ساخته یا زده باشند.

حضور این بازیکنان به علاوه درخشش علی علیپور باعث شد تیم برانکو در روزهای محرومیت بهترین گلزن دو فصل اخیر فوتبال ایران نه تنها افت نکند، بلکه پیشرفت قابل توجهی هم داشته باشد.

هر چند اگر مثلا گادوین منشا به اندازه آنچه از او انتظار می‌رود گل می‌زد، آمار گل‌های پرسپولیس هم می‌توانست رویایی‌تر از این باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.