براساس اعلام سازمان هواشناسی، آلودگی در شهرهای بزرگ به علت پایداری هوا تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد. در روزهای اخیر کلانشهرهای مرکز کشور به علت سکون هوا با آلودگی روبرو شده و حجم آلاینده ها روز به روز در حال افزایش است. 

 

امروز یکشنبه هوای تهران با افزایش شاخص‌های آلودگی هوا آلوده برای گروه‌های حساس است اما پیش‌بینی می‌شود شاخص برای تمامی شهروندان ناسالم شود. در حال حاضر شاخص ذرات معلق ۲.۵ میکرون در شهر تهران روی عدد ۱۴۳ قرار دارد.

هوای تبریز برای دومین روز در شرایط قرمز قرار دارد. شاخص آلودگی در تبریز به ۱۶۹ رسیده است و همین موضوع باعث شده تا تمامی مدارس تبریز برای دومین روز متوالی تعطیل باشند.

هوای شهر مشهد امروز یکشنبه با افزایش یکباره شاخص‌ها برای تمامی شهروندان این شهر آلوده شده است. شاخص آلودگی مشهد ۱۵۴ است و پیش‌بینی می‌شود این شاخص فردا افزایش یابد.

براساس اعلام مرکز پایش محیط زیست، هوای شهر بزرگ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. شاخص آلودگی قزوین ۱۳۶، ساوه ۱۴۹، لرستان ۱۲۳، کرمانشاه ۱۲۵، زابل ۱۰۶ و یزد ۱۰۲ است. شهرهای غربی به علت ورود گرد و غبار آلوده شده‌اند. 

 

در همین حال شاخص آلودگی اصفهان و ارومیه که در روزهای گذشته هوای ناسالم داشتند هنوز اعلام نشده است اما این شهرها تنها در مقابل نامشان دارای هوای ناسالم درج شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.