مصطفی محبی در نشست خبری هفدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور اظهار کرد: سازمان زندان‌ها باید افرادی که تحت قرارها و احکام دادگاه به زندان معرفی می شوند را نگهداری کند و علاوه بر نگهداری زندانیان وظیفه دیگری نیز دارد و آن اصلاح و تربیت است.

وی ادامه داد: در بحث اصلاح و تربیت زندانیات اقدامات زیادی برای مددجویان انجام می شود از جمله اقدامات فرهنگی و اجتماعی که در این راستا میزبانی هفدهمین تئاتر زندانیان را متقبل شدیم که در روزهای ۱۲ تا ۱۴ دی ماه انجام می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان تهران بیان کرد: در تهران با ۷۰ روحانی برگزاری نمازهای جماعت و کلاس‌های اخلاقی را داریم. در خصوص مسائل روحی و روانی زندانیان از روانشناسان بهره می بریم.

محبی تصریح کرد: در زندان‌ها بخش‌های مددکاری فعال است. همچنین زندانیان ورزش صبحگاهی دارند و در  زندان‌ها دو الی چهار سالن ورزشی مجهز داریم. زندانی در زندان رها نیست و هر کدام به نوعی به فعالیتی مشغول هستند.

وی افزود: از ۳۱ استان ۱۳۰ اثر هنری برای ما ارسال شد که ۱۸ اثر فاخرتر را انتخاب کنیم. زندانیان تهران در ۴۰ حرفه مشغول آموزش هستند و ۱۰ درصد زندانیان اشتغال به کار دارند.

محبی تصریح کرد: ما در زندان چهار گروه اصلی داریم اعم از سینما و تئاتر و موسیقی و هنرهای تجسمی. ۳۳ کتابخانه در زندان‌های استان تهران وجود دارد.

در ادامه حجت الاسلام سیدعلی اکبر میرصانعی دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور و مسئول امور فرهنگی اداره کل زندان‌های تهران گفت: وظیفه ما این است که کارهای فرهنگی و اصلاح و تربیتی را برای زندانیان انجام دهیم که بازگشت شرافتمندانه آنها را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: زندانیان ما در مسابقات قرآن شرکت می کنند. سه دانشگاه بعثت یک و دو و سه در زندان‌های تهران از جمله اوین و رجایی شهر و قزل حصار داریم که زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی فعالیت می کنند. دانشجویان ما ۴۰۰ نفر هستند که در ۲۰ رشته مشغول به تحصیل می‌باشند. شش مدرسه داریم و تعداد دانش آموزان ما ۱۹۰۰ نفر است و ۲۵۰ نفر در طول سال باسواد می شوند.

در این مراسم از پوستر هفدهمین جشنواره تئاتر زندان های سراسر کشور رونمایی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.