حسن روحانی در شرایطی که بسیاری از دلواپسان با قطعیت از وی به عنوان نخستین رئیس‌جمهور تک‌دوره‌ای ایران نام می‌بردند، در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ با رأی قاطع ۲۴ میلیونی به عنوان رئیس دولت دوازدهم انتخاب شد.

حالا با گذشت چند ماه از این انتخاب، موج انتقاد شدیدی از وی و دولتمردانش به راه افتاده است. بعد از حرف و حدیث‌ها در انتخاب کابینه و مدیران ارشد کشور و همچنین عملکرد دولت در زلزله کرمانشاه، نقطه اوج این انتقادات از روز ۱۹ آذر و ارائه بودجه سال ۹۷ به مجلس آغاز شد که عمده این انتقادات از سوی طیف همراهان و کسانی مطرح شده که در انتخابات ریاست جمهوری برای روحانی تبلیغ کرده و به وی رأی داده‌اند.

حال فارغ از این که برخی از انتقادات مطرح شده از عملکرد مجموعه دولت وارد است و نباید آن را نادیده گرفت، عده‌ای بر این موج سوار شدند؛ چه گروهی که حامی روحانی بوده و با ژست مردمی بودن با انواع و اقسام پست و عکس و نوشته سعی در ندامت خود از رأی به روحانی دارند و چه دلواپسانی که روی موج این انتقادات سوار شده و می‌خواهند بگویند ما که در دوره انتخابات گفتیم اما گوش شنوایی نبود!

حال روی سخن با دلواپسانی است که از موج به راه افتاده علیه روحانی ذوق مرگ شده‌اند. دوستان و براداران، اگر حامیان ۲۴میلیونی روحانی، امروز از برخی سیاست‌های او انتقاد دارند، قطعاً به معنای تأیید رقبای انتخاباتی روحانی نیست چرا که از قضا یکی از دلایل رأی سلبی عده‌ای به روحانی، جلوگیری از تکرار ضرر روی کار آمدن فردی مشابه احمدی نژاد بود.

جالب اینجاست که مردم خیلی زود متوجه نیت دلواپسان از این موج سواری شدند و تعداد زیادی از فعالان فضای مجازی در توئیتر و اینستاگرام با هشتگ‌های #ناامید_نشدیم و #پشیمان_نیستم از رأی خود در اردیبهشت ۹۶ دفاع کردند. آن‌ها می‌گویند به دولت نقد می‌کنیم اما از رأی خود به روحانی پشیمان نیستیم.

موج سواری و ماهی گرفتن دلواپسان از آب گل آلود هجمه‌ها به روحانی و موج حمایت‌های دوباره مردم از روحانی در مقطع کنونی به سود روحانی تمام خواهد شد. در شرایطی که می‌شد متصور بود با توجه به مشکلات مقطع کنونی، روحانی در آینده زیر فشار انتقادات گسترده‌تری قرار بگیرد، حمایت دوباره از روحانی نشان از این دارد، اگر در هنگام انتخابات رای برخی سلبی و یا با شور انتخاباتی به سمت روحانی رفت امروز با تحلیل وضعیت کشور به درستی رأی خود پی می‌برند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.