نقوی حسینی چهره اصولگرای مجلس، فردی بود که با طعنه به اصولگرایان معتدل مجلس این قسمت از صحبت‌های کواکبیان را در تذکری تکرار کرد. ‌او با طرح این سئوال که« بالاخره آقای جلالی و نعمتی در این مملکت اصولگرا هستند یا خیر؟»، از این دو نماینده که نامشان ذکر شد درخواست کرد که «اگر اصولگرا هستند پاسخ دهند، اگر هم نیستند که نمی‌شود چون این ها ستاد برای حمایت آقای روحانی ایجاد کردند.»

این طعنه نقوی حسینی موجب شد تا حاشیه‌های صحبت‌های کواکبیان دنباله‌دار شود.

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه و اصولگرای معتدل مجلس دهم، فردی بود که به دلیل مطرح شدن نامش، در تذکری خواست تا این موضوع را توضیح دهد.

او با خطاب قرار دادن کواکبیان،‌گفت: تذکر ماده ۷۹ است. واقعیت مطلب این است که هر نوع انحصاری طرد شده است. ما و آقای کواکبیان برای انتخاب آقای روحانی در کنار هم بودیم و برادران اصولگرای معتدل شبانه روز برای این هدف زحمت کشیدند. آقای کواکبیان!شما که دیدید اصولگراهای معتدل چقدر زحمت کشیدند.

نعمتی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری تمام شد چرا اینقدر به این موضوع دامن می‌زنید؟ به خدا قسم! همان کاری که رئیس جمهور به شما دادند به اصولگراهای معتدل هم دادند. ایشان در سخنرانی هایشان گفتند که به حجت شرعی رسیدند و آن فردی که می‌خواستند را انتخاب کردند. شما با این حرف‌ها چه چیزی را می‌خواهید ثابت کنید؟ اگر این اتحاد نبود همان برادرهایی که تندرو می دانیدشان الان رئیس جمهور بودند.

کواکبیان پس از صحبت‌های نعمتی، با تذکری باز هم بر نظر خود تأکید کرد. او گفت:« آقای نقوی و نعمتی هر دو ما را نواختند. من گفتم هیچ حزب اصولگرایی در جمنا آقای روحانی را حمایت نکردند. حال اینکه آقای نعمتی که در لیست امید در انتخابات مجلس بوده می گوید که اصولگرا هستیم، الله اکبر‍! ما همچنان از آقای روحانی حمایت می کنیم البته وکیل الدوله نیستیم و وکیل ملت هستیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.