علی اصلانی ـ در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمام کارشناسان و اقتصاددانان تاکید دارند که اگر رشد اقتصادی اتفاق بیفتد می‌توان اشتغالزایی کرد چون هرچه رشد اقتصادی بالا برود تحرک در بازار به وجود می‌آید، تولید رونق می‌گیرد و شغل ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اعلام نرخ رشد اقتصادی در سال ۱۳۹۶، گفت: رشد اقتصادی وقتی حاصل می‌شود که رکود از بین برود و قدرت خرید به مردم برگردد چون همه این عوامل به هم وابسته‌اند بنابر این ایجاد ۹۷۰ هزار شغل در سال آینده تنها به پول و بودجه نیاز ندارد، بلکه به افزایش توان خرید مردم، کاهش رکود و تحرک بازار کار مرتبط است.

به اعتقاد اصلانی، هدفگذاری ایجاد ۹۷۰ هزار شغل در سال وقتی محقق می‌شود که به رشد اقتصادی ۸ درصد برسیم.

این مقام مسئول کارگری در عین حال ۵۳ درصد نیروی کار کشور را در بخش خدمات مشغول کار دانست و افزود: در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان حتی با مدارک بالاتر در بخش‌های خدمات اعم از گردشگری، آی تی و حمل و نقل مشغول کار شده‌اند زیرا ایجاد شغل در این بخش هزینه زیادی نمی‌خواهد و بروکراسی‌های اداری یا گرفتاریهای اخذ مجوز را ندارد.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار انحراف منابع بانکی را یکی از علل رکود کارخانه‌ها و بنگاههای تولیدی به شمار آورد و افزود: متاسفانه دیده شده پولهایی که به اسم وام به کارگاهها تزریق می‌شود به جای رفع موانع تولید در جای دیگری هزینه می‌شود و هیچگونه نظارتی بر نحوه مصرف منابع و تسهیلات بانکی صورت نمی‌گیرد. طبیعی است که در این شرایط آن بنگاه در رکود باقی بماند و اشتغال نیروهای کار آن لطمه ببیند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.