، عباس آخوندی در مراسم هفته حمل‌ونقل اظهار کرد: آنچه در حمل‌ونقل دریایی بیشترین اهمیت را دارد ایجاد قدرت رقابت در بنادر ایران است. ما باید بتوانیم از نظر هوشمندی، ایمنی و توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نشان دهیم که بنادر ایران آمادگی استفاده از ظرفیت‌های خود را دارا هستند.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به تغییر در نگاه مثبت به مزیت نسبی وجود دارد، تاکید کرد: در این تردیدی نیست که موقعیت جغرافیایی ایران برای تبدیل شدن به محوریت حمل‌ونقل منطقه  مناسب است اما زمانی می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد که مزیت نسبی به مزیت قطعی تبدیل شود و ما به ظرفیت‌های ایجاد شده خود ببالیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم گسترش نفوذ راه‌آهن در بنادر ایران گفت: در بازدیدی که از بندر هامبورگ در آلمان داشتم مشاهده کردم که این بندر ۳۲۰ کیلومتر خط ریلی داخلی دارد از این رو این نیاز وجود دارد که بنادر ما نیز بتوانند چنین ظرفیتی را ایجاد کنند و حمل‌ونقل ترکیبی در تمامی آنها به وجود آید.

آخوندی افزود: ما باید با توجه به سرمایه‌گذاری‌های گسترده صورت گرفته در بنادر ایران این توان را ایجاد کنیم که از نظر لجستیک این بنادر شانس رقابت خود را افزایش دهند. در وزارتخانه نیز معاونت حمل‌ونقل مفهوم لجستیک را به شکل جدی دنبال می‌کند و ما به دنبال آن هستیم که با در نظر گرفتن یک مدیر برای هر یک از کریدورهای ایران امکان ارتباط لجستیک در آنها فراهم شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.