سروش رفیعی هافبک خلاق و تکنیکی تیم فوتبال الخور قطر پس از حضوری پر فراز و نشیب در لیگ ستارگان قطر، به عنوان مهمان ویژه به برنامه ۹۰ آمد و در گفت و گویی زنده با عادل فردوسی پور شرکت کرد.

 سروش رفیعی در ابتدا ماجرای جالبی درباره باطل شدن کارت معافیتش گفت:« من ۱۰ سال در تیم فجرسپاسی بودم و بعد از این که کارت معافیتم را به خاطر از کارافتادگی پدرم گرفتم باز هم یک سال و نیم دیگر در فجرسپاسی ماندم و می توانستم با بازی در تیم شهر خودم کارت پایان خدمت بگیرم اما زمانی که جو جامعه ضد فوتبالیست ها شد و کارت های معافیت بازیکنان باطل شد کارت من که بدون هیچ مشکلی گرفته بودم را هم باطل کردند!»

رفیعی درباره انتخاب تیم الخور برای ادامه فوتبالش گفت: «من از لیگ های سوئد،روسیه و بلژیک پیشنهاد داشتم اما در آن زمان تصمیم گرفتم از بین پیشنهاداتم لیگ قطر را انتخاب کنم.البته مسائل مالی هم جزو ملاک های من برای انتخاب الخور بود اما واقعیت این است که سطح فنی تیم ما و لیگ قطر خیلی خوب و بالاست. به نظرم باید ذهنیت های منفی نسبت به لیگ های عربی تغییر کند. در حال حاضر من از انتخابی که کردم راضی هستم.»

رفیعی در ادامه در ارتباط با حضور خود در اروپا گفت: «شاید من به اروپا بروم و هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و هیچکس از آینده خبر ندارد. شاید بتوانم در ۲۸ سالگی به اروپا بروم و قطعا به آن فکر می کنم. هدفم این است که اگر می خواهم با پولی کمتر به اروپا بروم، از لحاظ مالی بتوانم تامین باشم تا خانواده ام زندگی راحتی داشته باشند.»

سروش رفیعی در مورد تیم ملی و همکاری اش با کارلوس کی روش گفت:« در مقطعی که جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ در پیش بود، در پست من فقط مسعود شجاعی حضور داشت و شاید اگر در بحث کارت پایان خدمت بدشانسی نمی آوردم می توانستم جزو بازیکنان ثابت تیم ملی باشم اما آن اتفاقات من را از تیم ملی دور کرد.»

رفیعی ادامه داد:« کی روش هیچوقت به من نگفت که توپ را بردار و ببر بیرون زمین و برای خودت دریبل کن. در تیم ملی جای بازی بیهوده با توپ نیست و من هیچوقت این کار را نمی کردم. آقای کی روش هم اگر بازیکنی خواسته هایش را برآورده نکند، او را به گوشه ای فرا می خواند و به او تذکر می دهد.»

سروش در بحث مقایسه لیگ ایران و لیگ قطر گفت:« لیگ قطر فقط از لحاظ استعداد از ما پایین تر است ولی در بحث امکانات مثل استادیوم و زمین تمرین و استخر و... واقعا در سطحی عالی قرار دارد. بنظرم یک بازیکن از لیگ قطر خیلی راحت تر می تواند به اروپا برود تا لیگ ایران. سطح بازی ها در این تیم بالاست و به ویژه از خارجی ها انتظارات زیادی دارند. شاید در فوتبال ایران فقط دو بازیکن واقعا از قطر پیشنهاد داشته باشند.»

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.