اسکای نیوز عربی گزارش داد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از نشست رهبری فلسطین در رام الله گفت: در بیانیه نخست بالفور، ایالات متحده یک شریک واقعی و اساسی بود. ما فریب خورده بودیم، چراکه از روز اول می‌خواستیم که در سال ۱۹۲۰ ایالات متحده به نمایندگی از انگلیس عمل کند، اما برایمان مشخص شد که آمریکا تا به امروز برای حمایت از صهیونیست‌ها کار کرده است.

عباس تصریح کرد: از اکنون به بعد نخواهیم پذیرفت که ایالات متحده آمریکا یک شریک یا میانجی‌گر سیاسی باشد. کسی که این امر را بپذیرد "دیوانه" است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه رهبری فلسطین مصمم است برای کسب عضویت کامل به سازمان ملل برود، گفت: فلسطین از اوضاع بهتری نسبت به شرایط اسرائیل درخصوص مرزها برخوردار است.

وی گفت: مصمم هستیم که بارها و بارها برای کسب عضویت کامل در سازمان ملل برویم. این حق ماست که جهان ما را به رسمیت بشناسد. ما مرزهایی داریم و در حالی که اسرائیل مرزهایی ندارد، اما کشورهای جهان از سال ۱۹۴۷ آن را به رسمیت می‌شناسند.

وی افزود: ما برای صدور چندین قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل می‌رویم و دستوراتی برای پیوستن به ۲۲ سازمان بین‌المللی امضا کردیم و هر هفته دستوراتی برای پیوستن به ۲۲ تا ۲۶ سازمان و معاهده بین‌المللی را امضا خواهیم کرد.

در همین حال، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: اقدام آمریکا در وتو کردن پیش‌نویس قطعنامه‌ای پیرامون قدس یک اقدام محکوم شده و غیرقابل قبول است و ثبات جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.