رویترز گزارش داد، دریادار جان ریچاردسون، مقام ارشد عملیاتی در نیروی دریایی آمریکا در نشستی روی ناو هواپیمابر رونالد ریگان در ژاپن گفت: ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که همه ماموریت‌هایمان در منطقه آسیا اقیانوسیه به سرانجام برسد. ممکن است برای رفع الزامات خود کمک‌هایی را از ناوگان سوم و چیزی مثل آن بفرستیم.

او با این حال از گفتن اینکه چه تعداد کشتی ممکن است به این منطقه منتقل شوند یا چه زمان این کار انجام می‌شود خودداری کرد.

این در حالی است که ارتش آمریکا با تهدید فزاینده ناشی از برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی مواجه شده و همزمان به دنبال انجام عملیات‌هایی برای مقابله به مثل با قدرت نظامی فزاینده چین در دریای چین جنوبی و دیگر بخش‌های آسیا است و این مساله باعث افزایش فشار و ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا شده است.

در عین حال یکسری حوادث دیگر نظیر تصادف دو ناوشکن آمریکایی با کشتی‌های تجاری طی سال جاری میلادی که باعث کشته شدن ۱۷ ملوان آمریکایی شد رخ داده است.

ریچاردسون این اظهارات را بعد از آن مطرح کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از راهبرد امنیت ملی جدید دولتش بر پایه رویکرد اول آمریکا پرده برداشت.

ریچاردسون اظهار داشت: می‌توان یکسری نتایج را درخصوص نیت‌های چینی‌ها نسبت به جزایر مصنوعی در آب‌های مورد مناقشه اتخاذ کرد. ما همانطور که همواره به این مشکل پاسخ داده‌ایم، بازهم پاسخ خواهیم داد و این شامل تداوم حضور ما در آنجا خواهد بود.

او در عین حال گفت: کره شمالی فوری‌ترین ماموریت برای نیروی دریایی‌ آمریکا در آسیا محسوب می‌شود چراکه با آزمایش هر موشک جدید بیشتر و بیشتر توانمند می‌شود.

وی اظهار داشت که وظیفه او در سال ۲۰۱۸ ایجاد یک نیروی دریایی "مرگبارتر و خطرناک‌تر"  برای دشمنان آمریکا است.

او گفت: این اتفاق نظر وجود دارد که ما بیشتر از چیزی که اکنون داریم نیاز به نیروی دریایی خواهیم داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.